Tworzenie gier w oparciu o tabele

0

Witam. Ostatnio probuje zrobic gre planszową na komputerze. Calosc jest zrealizowana w oparciu o tablice 10x10 w ktora beda wpisane odpowiednie wartosci. Moje pytanie brzmi, w jaki sposob zrealizowac graficznie taka gre. Calosc bedzie plansza o rozmiarach wlasnie 10x10 kwadratow. W kwadraty te moge klikac, dodatkowo beda w nich wyswietlane jednostki (pionki). Mechanizm gry jest prosty. Jesli np w tabeli w poli [1,1] jest wpisane 10, to w kratce [1,1] ma sie pokazac np ikonka czolgu. Plansze taką probowalem robic w oparciu o komponent IMAGE, ustawialem tez 100 SHAPE'ow.. ale cos czuje, ze to nie tak. W jaki sposob wy robicie takie gry? pozdrawiam

0

Może spróbuj użyć do tego SpeedButtonów. Można kłaść na nie obrazki ('Glyph')

0

Witam
Ja zaproponuję ci StringGrida (DrawGrida) i odpowiednie oprogramowanie DrawCell i wszystko bedzie pięknie. Obrazki możesz przechowywać np. w ImageList.
Pozdrawiam Rav

0

Ja natomiast - DelphiX-a. Może i szybki nie jest ale na gre planszową wystarczy (sam pisze sieciową gre w DX na podstawie BattleFielda [tego oryginalnego] )

0

Hej ;)
Moim skromnym zdaniem jako takie Delphi zbytnio się nie nadaje
by od pierwszej z nim styczności brać się za robienie gierek.
Delphi jest tak skonstruowane by użytkownik korzystał z gotowych
elementów - edity i takie tam duperele.
Myślę że trzeba sie cofnąc do podstaw, mam na myśli Pascala.
Sięgnąć po jakąs dobrą graficzną biblioteke, a wtedy zrozumie
się łatwo działanie grafiki - bo przecież na niej przewaznie gra polega.
Znam biblioteczki pascala (zresztą kiedyś sam je robilem) obsługujące
tryby wysokokolorowe z zajebistymi prędkościami obróbki grafiki.
Teksturowaniem objektów itp. (popatrz w necie)
Jak poznasz tam działanie sprajtów (duszki) , rzutowanie bitmap na bitmape, filtracje, na czym polega powiększanie, zmniejszanie bitmapy

  • to wtedy wrócisz do Delphi , weźmiesz komponent TImage i bedziesz
    z nim cuda czynił.
    To moje zdanie... a mozecie mieć inne eh..
0

W Delphi juz troche programuje (wczesniej byl Basic, Logo, TP) ale nigdy nie robilem czegos takiego. W zasadzie gre taką moglbym zrobic nawet na Kanwie (czego proby z resztą juz byly) ale nawet na Athlonie 1600+ wsio chodzi za wolno :). No coz. Sprobuje sie pobawic z SpeedButtonami. Jesli gra bedzie działała poprawnie, przerzuce sie ew na inny sposob. Dziekuje za odpowiedzi. Jesli mam byc szczery, to nie spodziewalem sie jakiegokolwiek odzewu. Mile rozczarowanie :D.

0

rysujesz wszystko na bitmapie zapisanej w pamieci i na koncu wywalasz wszystko do TImage, chodzi szybko dla malych gierek, wiem bo tak robie :P ehehe

0

Widze co kraj to obyczaj :D. No coz. na razie zainwestowalem w SpeedButtony i jestem zadowolony!!!. Giera nie bedzie jakas super graficznie powalająca, ale na razie zalezy mi na tym, by algorytm działał wiec dziekuje za odpowiedzi :).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1