Jak tworzyc dynamicznie komponent TGGLite w aplikacji bez formy?
Myslalem ze np:
var
gg : tgglite;
begin
gg := TGGLite.Create(Self);
ale to nie dziala :(
Jak tworzyc dynamicznie komponent TGGLite w aplikacji bez formy?
Myslalem ze np:
var
gg : tgglite;
begin
gg := TGGLite.Create(Self);
ale to nie dziala :(
Mnie sie zdaje, ze nic nie bedziesz mogl zrobic, jesli nie dasz parenta (gg.parent:=blabla)..
A konkretnie? Bo ja nie wiem mimo wszystko jak...
nie działa, nie działa... a jaki błąd wywala? może nie dodałeś odpowiedniego unitu do uses?
Wiec oto przykladowy fragment:
program Project1;
uses
GGLite;
{$R *.res}
var
gg : tgglite;
begin
gg := TGGLite.Create(Self);
{...}
end.
Przy linijce
gg := TGGLite.Create(Self);
wywala "Undeclared identifier: 'Self'" a kiedy pisze gg := TGGLite.Create;
(tak jak przy niektorych komponentach) wyskauje "Not enough actual parameters".
To spróbuj
program Project1;
uses
GGLite;
{$R *.res}
var
gg : tgglite;
begin
gg := TGGLite.Create(gg); albo gg := TGGLite.Create(Application);
{...}
end.
może podziała... ;)