Gra zwalnia

0

Mam problem: w mojej grze (asteroids), gdy jednocześnie na ekranie znajduje sie dużo obiektów (eksplozje, pociski, asteroidy) - cały program tragicznie zwalnia (z 280 fps do 60). Mogę co prawda ograniczyć FPS do 50, ale chcę żeby gra chodziła szybko (co najmniej 200) Jak to zrobić? Z góry dziękuję za odpowieź :-)

0

Zoptymalizować kod, zmniejszyć ilość obiektów, wodotrysków itp. jest różnica jak rysujesz np. 10 000 polygonów, a 100 000, to oczywiste że zajmie to więcej czasu, czego się spodziewałeś?

0

Zoptymalizować kod, zmniejszyć ilość obiektów, wodotrysków itp. jest różnica jak rysujesz np. 10 000 polygonów, a 100 000, to oczywiste że zajmie to więcej czasu, czego się spodziewałeś?

Hehe, to przypacz się jakimś innym grom 2D - chociażby GTA. Dużo samochodów, chodzących ludzi, strzelającej broni, itp. Na pewno więcej niż w mojej grze. A chodzi płynnie (FPS powyżej 150)

0

Może Ci co robili tą grę się bardziej na tym znają. Wszystko zależy od kodu i od technik. Dla przykładu efekt AlphaBlendingu na VCLu i metodą Pixels[x,y] trwa np. 20s, to samo na scanlines trwa 1s, ale napisane pod API z asm to zaledwie kilkanaście ms (mowa o operacji na 2 bmp 640x480). Także GTA2 mogło śmigać już na wspomaganiu sprzętowym, albo DirectX.

0

Może Ci co robili tą grę się bardziej na tym znają. Wszystko zależy od kodu i od technik. Dla przykładu efekt AlphaBlendingu na VCLu i metodą Pixels[x,y] trwa np. 20s, to samo na scanlines trwa 1s, ale napisane pod API z asm to zaledwie kilkanaście ms (mowa o operacji na 2 bmp 640x480). Także GTA2 mogło śmigać już na wspomaganiu sprzętowym, albo DirectX.

Myślisz, że GTA została napisana w asm? Raczej wątpię. A ja moją grę piszę w DelphiX-ie.

0

Myślisz, że GTA została napisana w asm? Raczej wątpię.

Nie mówię, że całe GTA jest napisane w asm, ale zawsze powinno się operacje na pixelach pisać w asm, dla programisty to nic trudnego, a procek ma z górki, przecież operacja na bitmapce 640x480 to 307200 wywolań funkcji!! teraz pomyśl ile można zaoszczędzić zmniejszając funkcję o kilka operacji przechodząc na asm.

A ja moją grę piszę w DelphiX-ie.

Hmm no to powodzenia życzę, w/g stracisz na tym życie.

0

delphix jest bardzo wolne

0

<font color="green">Myślisz, że GTA została napisana w asm? Raczej wątpię. A ja moją grę piszę w DelphiX-ie.</span>

W asmie na pewno nie, ale takie wielkie aplikacje pisze się w językach znacznie niższego poziomu - zapomnij o delphi w takich przypadkach.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1