Analizowanie ruchow w innej aplikacji

0

Tak mnie ostatnio wzieło na granie np. na www.kurnik.pl w szachy czy warcaby ... i pomyslalem sobie ze dobrze by bylo napisać (chodzby dla własnej satysfakcji) program ktory by analizował ruchy przeciwnika i w zależności jaki tamten ruch wykona tak program by podejmowal decyzje o "naszym" ruchu ... Myśle że znacznie łatwiej było by zrobić coś takiego pod warcaby ale w sumie nie wiem jak pobierać aktualna pozycje figur przeciwnika ... Może ktoś pisal gre warcaby ?? Ułatwiło by to sprawe pod wzgledem decyzji o naszym ruchu po przeanalizowaniu ruchu przeciwnika ...

Za pomoc z góry dzięki ...

0

musiałbyś miec bazę z praktycznie WSZYSTKIMI możliwościami...
szachy (nie znam sie za bardzo) - wszelkie roszady, bicia, ruchy, bloki itp itd..

0

Dlatego wolał bym się wziąć za warcaby ... bo przy szachach bym nie podołał ...

0

Dawno temu, jeszcze w pascalu dla windows (taki dla 3.11) była gra w szachy. Oczywiściez kodem źródłowym i po skompilowaniu nawet to działało - nie dało sie z tym wygrać. Na pewno był tam algorytm którego szukasz, ale to były tak zamierzchłe czasy, że nie wiem czy sobie przypomnę, skąd ja to miałem. Na pewno nie była to jeszcze Delphi 1. Jak mi coś przyjdzie do głowy to dam znać.

0

Ja w sumie widziałem w serwisie takie szachy :
http://4programmers.net/download.htm?id=409

0

powinniście użyć algorytmu

Mini-Max

to jest algorytm rekurencyjny. Jednak jest z nim pewnien problem. Nie da się przekazywać w sensowny sposób tablicy 2wymiarowej w delphi. Musielbyście to robić na jednowymiarowej, albo pobawić się i znaleźć metodę jak "oszukać" delphi :]

0

No w sumie... Jesli masz algorytm jak grac zeby wygrac :p. Wystarczy przechwycic okno aplikacji (api, uchwyty i tego typu zeczy ktore byly na forum - to akurat nie moja dzialka) i analizowac grafike ktoora generuje aplikacja (IMHO inaczej sie nie da, bo te gierce sa w Javie napisane). Akurat szachownica sie niezle do tego nadaje. Zeby stwierdzic czy jest pionek czy go nie ma i jaki ma kolor wystarczy test 5 pixeli. Z wysylaniem ruchoow gorzej, ale chyba da sie zasymulowac klikanie (tez bylo na forum), ale nie wiem jak to wyglada z apletami Javy. Mialem spore problemy z IE jezeli chodzi o symulowanie tego typu zeczy. W Win2000 po kolejnych poprawkach M$ cos mi przestalo dzialac.

// Dopisane

Oczywiscie o warcaby mi chodzi :p

// Dopisane #2

Wystarczy test jednego piksela. Sorki.

0

Azgon - to ma być osobna gra warcaby czy program, który za Ciebie bedzie grał w gry na kurniku?

Jeśli to drugie to jak napisał kolega powyżej: szachownica akurat nie jest zbyt trudna do analizowanie. Kiedyś miałem podobny problem : chciałem wklepać program do sklejania zdjęć z maps.google.com. Po analizach nad różnymi komunikatami i pobieraniem grafiki z przeglądarki pokusiłem się o takie rozwiązanie (może niezbyt profesionalne): program symulował ruchy myszki i przesuwał kolejne kwadraty (trzeba było trafić w przycisk Flash). Następnie robił Print Screen [green] i w pamięci obrabiał grafike według moich obliczeń gdzie uciąć, gdzie skleić, gdzie położyć. Itd. Ostatecznie tylko wybierałem link poczatkowy, ilość kwadratów 'x' i 'y'. Tworzenie mapy zajmowało ładne 2 minuty, ale co ważne: działało. Rozwiązanie jak najbardziej proste, amatorskie - ale za to niezmiernie cieszące oko :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1