Komunikator LAN. Jakie połączenia??

0

Witam.

Moje pytanie to jakie mozna zastosować sposoby komunikacji clientów między sobą oraz Serwera tego komunikatora.
Prosze o jakies cechy podanych sposobów.

THX

0

Jeśli LAN to sposób Client - Server wg. mnie odpada ... a to dlatego bo musiał byś mieć cały czas kompa właczonego żeby ci robił za server. Polecam protokół UDP. Ja na nim właśnie oparłem swojego chata i jest spox :P a poza tym ściągni jsobie Indy9 chyba najlepsze komponenty do obsługi net'a ....

0

Jeśli LAN to sposób Client - Server wg. mnie odpada ... a to dlatego bo musiał byś mieć cały czas kompa właczonego żeby ci robił za server.

A niby to czemu ??? czy serwer musialby byc caly czas wlaczony ??????
wcale nie, aczkolwiek serwer moglby byc "zmienny" czyli prosciej, laczysz sie z tym z kim chcesz rozmawiac. Twoj program mógłby tez szukac na twojej sieci aktywnych serwerow i pytac sie z ktorym sie polaczyc. Oczywiscie serwer obslugiwal by wiecej polaczen wiec moglibyscie rozmawiac wspolnie ( z kilkoma osobami) ;-).........

//LanChat jest postawiony na UDP (przyp.mL)

0

Na podobnej zasadzie działa sieciowy program do pogawędek "LanChat". Po prostu serwerem jest tzw pierwszy komputer. Załóżmy, że nie ma nikogo na w/w LanCzacie - wtedy nie ma serwa - jest pustka. Dołącza jakiś user - staje sie serwem - reszta jest podpięta pod niego.. On wychodzi - serwerem jest drugi komputer. Kiedyś chyba ktoś nazwał to jako "topic holden" - serwer podtrzymuje np. aktualny temat na LanChacie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1