Chciałbym za pomocą ScrollBara powiększać obraz bez powiększania Image, i do tyłu pomniejszać. W FAQ trochę o scrollbarach jest, ale o tym temacie nic nie znalazłem. Może jakiś artykuł?
w delphi 3 na pewno byl komponent, pozniej juz go nie sopotkalem, poszukaj na http://www.torry.net artykulow i komponentow
Myslę, że tak samo dobrym rozwiązaniem byłoby położenie TImage na
TScrollBoxie, a potem to już możesz tym ScrollBarem zwiększać i
zmniejszać cały obrazek z właściwością stretch ustawioną na true. Jeśli
obrazek będzie większy od scrollboxa, to sobie możesz strzałkami przewijać.
ehh... a teraz włącz myślenie i czytaj :
- Masz Image
- Masz Scroll'a
- Co chcesz zrobić ?!
-
- rysować na imagu obrazek którego wielkość jest proporcjonalna do stopnia wysunięcia suwaka scroll'a.
-
--- u w a g a w ł ą c z a m y my ś l e n i e ----
- W onChange scrolla zapewne trzeba wstawić jakiś kod..
- Tylko jaki ?!
-
- Taki który bedzie rysował.
-
- może canvas.draw(x,y,obrazek); ??
-
- nie...
-
- dlaczego ?
-
- bo ten obrazek za zmieniać swoje wymiary..
-
- to może użyj canvas.StrechDraw(rect,obrazek) ??
-
- o to brzmi nieźle.. tylko co to jest rect ?!
-
- rect określa wymiary twojego obrazka.. inaczej mówiąc definiuje prostokąt (rectangle)
-
- dzięki.. bardzo mi pomogłeś..
-
- nie ma sprawy.
<font size="9">// lekarze stwierdzili u mnie schizofrenie..... a wcale że nie !, a tak.. nie, tak !..</span>
Wszystkim kolegom dziękuję, a w szczególności: koledze o nicku AndRew [cya]
Andrew, mi to nie wychodzi....
mam takie cos
image1.Canvas.StretchDraw(rect(0,0,image1.Width,image1.Height),image1.Canvas.Brush.Bitmap);
albo
image1.Canvas.StretchDraw(rect(0,0,image1.Width,image1.Height),image1.picture.graphic);
czy mozesz mi napisac poprawny kod albo jakis przyklad??
powiększać obraz bez powiększania Image
...
to zajmij sie fraktalami :-)
var obrazek : TBitmap;
[CIACH!]
obrazek := TBitmap.Create;
obrazek.LoadFromFile('c:\jakiśTamPlikBitmapowy.bmp');
image1.Canvas.StretchDraw(rect(0,0,30,10000),obrazek);
[/ciach]
:)