Przeglądarka

0

Jestem początkującym programistą. Chciałbym napisać własną przeglądarkę grafiki( coś w stylu ACDsee) Chciałbym aby na formie był komponent timage i dwa buttony. Jeden button by ładował następne zdjęcie a drugi poprzednie. Proszę o źródła

0

????
To nie restauracja gdzie można coś zamówić albo koncert życzeń.
Zobacz do FAQ, Gotowców i poszperaj na googlach.

0

4xP
<font size="12"><font color="blue">poczytaj, pomyśl,pokombinuj,przerób :-) </span></span>

unit Unit1;

interface

uses
Windows, Messages, SysUtils, Classes, Graphics, Controls, Forms, Dialogs,
Buttons, ExtCtrls, StdCtrls, jpeg;

type
TForm1 = class(TForm)
OpenDialog1: TOpenDialog;
SaveDialog1: TSaveDialog;
Bevel1: TBevel;
Image1: TImage;
SpeedButton1: TSpeedButton;
Button1: TButton;
SpeedButton2: TSpeedButton;
procedure SpeedButton1Click(Sender: TObject);
procedure Button1Click(Sender: TObject);
procedure SpeedButton2Click(Sender: TObject);
procedure FormCreate(Sender: TObject);
private
{ Private declarations }
public
{ Public declarations }
end;

var
Form1: TForm1;

implementation

{$R *.DFM}

procedure TForm1.SpeedButton1Click(Sender: TObject);
begin
if OpenDialog1.Execute then
Image1.Picture.LoadFromFile(OpenDialog1.FileName);
end;

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject);
begin
close;
end;

procedure TForm1.SpeedButton2Click(Sender: TObject);
begin
if SaveDialog1.Execute then
Image1.Picture.SaveToFile(SaveDialog1.FileName+SaveDialog1.DefaultExt);
end;

procedure TForm1.FormCreate(Sender: TObject);
begin

end;

end.

//Od modelatora - skoro znasz znaczmniki to korzystaj jeszcze z i

0

4xP<font size="12"></span><font color="red"></span>poczytaj, pomyśl,pokombinuj,przerób :-)

Zasada NPPNKOBZML:

Najpierw Przeczytaj Post Na Który Odpowiadasz Bo Zostaniesz Mianowany Lolkiem

0

:-D :-D :-D
Nieźle sie uśmiałem
Człowieku jak chcesz napisać to po co wystawiasz ręke po gotowe weź i pisz. :p

0

niedawno byl taki temat : przegladarka grafik

podalem tam kod o ktory tobie chodzi musisz poszukac na forum

0

Może odpowiem nieco konkretniej:

  1. FindFirst + FindNext + FindClose + F1 do wyszukania wszystkich plików graficznych w katalogu
  2. TStringList do przechowania ich ścieżej
  3. zmienna integer do przechowania indeksu aktualnie wyświetlanej grafiki
  4. zmieniasz zmienną i ładujesz nowy obrazek :D

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1