Tworzenie własnego komponentu...

0

Witam. Wlasnie jestem po lekturze obszernego artykulu z tej strony odnosnie tworzenia wlasnych komponentow. Mam jednak pytanie, bo nie bylo to objasnione. Jak stworzyc wlasny komponent, aby po umieszczeniu go "na programie" ;) tworzyl sie zestaw np. Panel i na nim 2 Edit Box'y. Dodatkowo w ustawieniach chcialbym miec mozliwosc nadania tekstow dwom edit'om (z tym nie bede mial problemu) itp. Glownie chodzi mi o kod, ktory tworz wlasnie panel "na formie", a nie swoja ikonke. Dzieki za pomoc.

0
  1. zrób komponent na bazie TPanel
  2. w konstruktorze swórz te edity i co tam jeszcze z parentem ustawionym na self /o tym było na forum 1002 razy/
  3. poczytaj o własciwościach
  4. a może SetSubComponen + F1 ??
0

Mam cos takiego...tworzy mi panel, fajnie, ale mam problem z utworzeniem editow. Moze ktos pomoc ? Oto kod...

unit Kontakt;
interface
uses
Windows, SysUtils, Classes, Controls, ExtCtrls, StdCtrls;

type
TKontakt = class(TPanel)
Nazwa : TEdit;
private
FNumerGG : Integer;
protected
{ Protected declarations }
public
constructor Create;
destructor Destroy; override;
published
property NumerGG : Integer read FNumerGG write FNumerGG;
end;

procedure Register;

implementation

procedure Register;
begin
RegisterComponents('nGG', [TKontakt]);
end;

constructor TKontakt.Create;
begin
inherited Create(Self);
Nazwa.Create(Self);
with Nazwa do
begin
Top:= 0;
Left:= 0;
Width:= 100;
Height:= 50;
Text:= 'Siemka';
Visible:= True;
Enabled:= True;
end;
end;

destructor TKontakt.Destroy;
begin
inherited Destroy;
end;

end.


No i w 15 linijce wyswietla mi Warning:

0

Nazwa:=TEdit.Create(Self);
Nazwa.Parent:=Self;

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1