Malowanie w DelphiX

0

Mam pytanie odnośnie poniższej procedurki:
DXDraw.Surface.Canvas.Ellipse(10, 10, 15, 15);

Gdzie tu sie ustawia położenie figury ??

I jeszcze jedno. Da się wyczyścić DXDraw ?? tzn. mam w timerze coś takiego:
DXDraw.Surface.Canvas.Ellipse(a, a, 20, 20); (zmienna "a" co sekunde się zwiększa)
Co sekunde maluje się okrąg, ale co zrobić żeby te poprzednie okręgi znikały ??

0

co do elipsy to twoje pytanie mnie zaskoczyło, no jak to gdzie!? właśnie te x1,y1,x2,y2 służą do określenia połorzenia i rozmiarów elipsy.

a jak wycyścić poprzedni ekran ?
tak :

DXDraw.Surface.Canvas.Brush.Color := clBlack;
DXDraw.Surface.Canvas.FillRect(DXDraw.Surface.Canvas.ClipRect);

0

aby tamte znikały wystarczy
DXDraw.Surface.Fill(0); //czyja kos tak tylko ze to usunie wszystko i bedzie czarny ekran bo 0 to kolor clblack
tera tylko rysujemy po canvasie
dxdraw.surface.canvas.release;
dxdraw1.flip;

0

No ja też myślałem że te wartości służą do ustawiania rozmiaru i położenia, ale u mnie wszystkie cztery wartości określają rozmiar, a okrąg zawsze maluje się w górnym lewym rogu ekranu :(

0

Mam pytanie odnośnie poniższej procedurki:
DXDraw.Surface.Canvas.Ellipse(10, 10, 15, 15);
Gdzie tu sie ustawia położenie figury ??

A HELP to do czego :P DXDraw.Surface.Canvas.Ellipse(X1,Y1, X2,Y2); gdzie X1,Y1 to lewy górny punkt położenia elipsy a X2,Y2 to prawy dolny punkt. ;p

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0