Błąd w trygonometrii

0

Jak dokładnie obliczyć cosinus i sinus?

Gdy robię: cos(X), niby wszystko jest OK, ale...

Jak wiadomo cosinus 90 stopni to zero.

Gdy robię

x:=90;
edit1.text:=FloatToStr(cos(x));

niestety nie wychodzi 0, tylko jakaś inna liczba...

0

Dryobates, myślę, że tym razem nie o to chodzi :-). Po prostu on podaje kąt w stopniach, a przecież argumentem funkcji cos jest kąt w radianach, stąd róznica :-). 360 stopni=2pi1 radian, stąd 1 radian to w przybliżeniu 57,3 stopnia, resztę już można wyliczyć :-)

0

Dryobates, myślę, że tym razem nie o to chodzi :-). Po prostu on podaje kąt w stopniach, a przecież argumentem funkcji cos jest kąt w radianach, stąd róznica :-). 360 stopni=2pi1 radian, stąd 1 radian to w przybliżeniu 57,3 stopnia, resztę już można wyliczyć :-)

A wiesz może, czy jakoś można zamienić radiany na stopnie i odwrotnie?

0

A wiesz może, czy jakoś można zamienić radiany na stopnie i odwrotnie?

Oczywiście, że można. Żeby mieć radiany, trzeba chyba podzielić stopnie przez 2*pi, ale nie jestem tego pewny, bo coś nie mogę tego znaleźć w zeszycie :|, ale można też próbować policzyć z tego co ci dałem wcześniej :)

0

radiany := stopniePi/180;
stopnie := radiany
180/Pi;

0

radiany := stopniePi/180;
stopnie := radiany
180/Pi;

Danke... Mam tylko nadzieje, że będzie działało :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1