Potrzebuje informacji na temat komponentu TDrawGrid

0

Cześć, pozdrawiam wszystkich na forum. Chciałbym się dowiedzieć jak operować komponentem TDrawGrid. Chce taką króciótką gierke sobie napisać i potrzebuje dużo bitmap (posłużą jako pola). WIem że bezensu by było umieszczanie kilkadziesią komponentów TIMage. Kiedyś przeczytałem na forum artykuł właśnie na ten temat, tylko teraz nie moge go znaleŹć.

Udało mi się z pomocy Delphi wstawić w pola grafike:
<font color="green">
procedure TForm1.DrawGrid1DrawCell(Sender: TObject; Col, Row: Longint; Rect: TRect; State: TGridDrawState);

var
index: integer;
begin
index := Row * DrawGrid1.ColCount + Col;
with Sender as TDrawGrid do
begin
Canvas.Brush.Color := clNormalBackGround;
Canvas.FillRect(Rect);
ImageList1.Draw(Canvas,Rect.Left,Rect.Top,index);
if gdFocused in State then
Canvas.DrawFocusRect(Rect);
end;
end;
</span> Powyższy kod wstawia w wszystkie pola bitmapy

Wykorzystałem ten kod aby umieścić pojedynczą bitmape
jako index dalem 1
Row := 1
Col := 1;

Problem tylko że bitmapy wychodzą poza pole. Wiec zmodyfikowałem troszke to i dodałem szerokość i wielkość bitmapy troche pomogło.

<font color="blue"> Moje pytanie więc brzmi czy istnieje lepszy sposób(poprawniejszy) i czy gdzieś w języku polskim znajde opis tego komponentu(szukałem w encyklopedia, ale nie znalazłem-może źle szukałem ale nie ważne)

Dziki z góry za pomoc albo za zainteresowanie !!!

</span>
0

na mojej stronie znajdziesz przyklad wykorzystania TDrawGrid jako mapki w grze

http://www.icpnet.pl/~pinio

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1