[Delphi] grafika w konsoli

0

Mam do napisania program na zaliczenie: gra reversi. Jednak musze to zrobic w dephi w trybie konsolowym. To co powstalo nie wyglada zbyt ciekawie i zastanawiam sie czy nie ma sposobu na wprowadzenie grafiki(chociazby kolorowych czcionek). Probowalem zmiany trybu na 13h ale przerwania dosowe nie dzialaja(moze trzeba ustawic jakies opcje).
Z gory dziekuje za pomoc.

0

kiedyś był podobny wątek. I ktoś znalazł na torrym moduł do robienia grafiki cośw stylu BGI bodajże włąśnie w konsolowych aplikacjach Delphi... Poszukaj tago modułu, miało w nazwie coś z dos

0

Probowalem zmiany trybu na 13h ale przerwania dosowe nie dzialaja(moze trzeba ustawic jakies opcje).

Pod windowsem zapomnij.
A przy grze reversi to nie wiem po co ci potrzebna grafika :) To znacznie fajniej wyglądałoby w semi-grafice.

0

SetConsoleTextAttribute(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), numer)

gdzie 'numer' jest typu chyba int z zakresu 0-255 i odpowiada różnym
kolorom textu na różnych tłach.

0

Dzieki to dziala ale tlo mi sie troche krzaczy. Jakie numery odpowiadaja jakim kolorom;

0

ok juz wiem

0

Dzieki to dziala ale tlo mi sie troche krzaczy. Jakie numery odpowiadaja jakim kolorom;

użyj pętli for od 0 do 255 wypisując kolejne liczby, a zobaczysz
logiczną całość (aha rób nową linie co 16 przejść pętli)

0

Szłuchaj aby zmienić kolor czcionki wystarczy:

var
OutHandle:THandle;
begin
OutHandle:=GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);
SetConsoleTextAttribute(OutHandle, FOREGROUND_BLUE or FOREGROUND_INTENSITY);

Pozdrowienia Noob Saibot [cya] [browar]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1