Mam do napisania program na zaliczenie: gra reversi. Jednak musze to zrobic w dephi w trybie konsolowym. To co powstalo nie wyglada zbyt ciekawie i zastanawiam sie czy nie ma sposobu na wprowadzenie grafiki(chociazby kolorowych czcionek). Probowalem zmiany trybu na 13h ale przerwania dosowe nie dzialaja(moze trzeba ustawic jakies opcje).
Z gory dziekuje za pomoc.
kiedyś był podobny wątek. I ktoś znalazł na torrym moduł do robienia grafiki cośw stylu BGI bodajże włąśnie w konsolowych aplikacjach Delphi... Poszukaj tago modułu, miało w nazwie coś z dos
Probowalem zmiany trybu na 13h ale przerwania dosowe nie dzialaja(moze trzeba ustawic jakies opcje).
Pod windowsem zapomnij.
A przy grze reversi to nie wiem po co ci potrzebna grafika :) To znacznie fajniej wyglądałoby w semi-grafice.
SetConsoleTextAttribute(GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE), numer)
gdzie 'numer' jest typu chyba int z zakresu 0-255 i odpowiada różnym
kolorom textu na różnych tłach.
Dzieki to dziala ale tlo mi sie troche krzaczy. Jakie numery odpowiadaja jakim kolorom;
ok juz wiem
Dzieki to dziala ale tlo mi sie troche krzaczy. Jakie numery odpowiadaja jakim kolorom;
użyj pętli for od 0 do 255 wypisując kolejne liczby, a zobaczysz
logiczną całość (aha rób nową linie co 16 przejść pętli)
Szłuchaj aby zmienić kolor czcionki wystarczy:
var
OutHandle:THandle;
begin
OutHandle:=GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE);
SetConsoleTextAttribute(OutHandle, FOREGROUND_BLUE or FOREGROUND_INTENSITY);
Pozdrowienia Noob Saibot [cya] [browar]