[Delphi] Ruchy myszki

0

Pisze pewien programik, jednak zacialem sie w pewnym miejscu. Nie wiem jak zabrac sie za te dwie rzeczy:

  1. Uzytkownik wykonuje pewne ruchy mysza. Ja musze sprawdzic czy jego ruch nie przypomina czego co wczesniej sobie zamierzylem czyli okregu lub prostakota. Rzecz w tym, ze po tym musi nastapic jakas procedura a wielkosc tych figur nie moze miec znaczenia...
  2. Rzecz juz chyba latwiejsza. Uzytkownik ma na canvasie narysowana konkretna figure. Teraz musi myszka zatoczyc ksztalt idac kursorem po konturach przedmiotu. Jest oczywiscie pewna granica bledu. Jakies zalozmy 10 pikseli na zewnatrz i do wewnatrz figury.

Mam nadzieje, ze za bardzo nie namieszalem... Czekam na wszelkie wskazowki...

0
  1. Uzytkownik wykonuje pewne ruchy mysza. Ja musze sprawdzic czy jego ruch nie przypomina czego co wczesniej sobie zamierzylem czyli okregu lub prostakota. Rzecz w tym, ze po tym musi nastapic jakas procedura a wielkosc tych figur nie moze miec znaczenia...
  2. Rzecz juz chyba latwiejsza. Uzytkownik ma na canvasie narysowana konkretna figure. Teraz musi myszka zatoczyc ksztalt idac kursorem po konturach przedmiotu. Jest oczywiscie pewna granica bledu. Jakies zalozmy 10 pikseli na zewnatrz i do wewnatrz figury.

ad 1) Jesli to ma byc prostokat to zapisz pubnkt poczatkowy i sprawdzaj czy myszka nie przekracza np w poziomie lub pionie wiecej jak o 10 pixeli ale dopiero jak oddali sie o wiecej jak o dziesiec px od startu.

Jesli przekroczy sprawdz czy nie przekrczyl w x i w y jesli nie to zapisz w ktorym kierunku idzie i sprawdzaj czy nie przekracza jesli przekroczy to sprawdz w ktorym kierunkunku i zapisz (punkt gdzie tego dokonal) i sprawdzaj ten drugi kierunek. Tym sposobem sprawdzaj, ale sprawdzaj takze w ktora strone skreca.

Jesli na trzecim (kancie) zakreci w nie to strone to zrob cos tam jesli na 4 (kancie) skreci za wczesnie lub za pozno zrob cos tam a jesli jecze w nie ta stone to cos innego.

Co do kola zapisz w np pliku jak myszz sie ruszala i przeanalizuj np wzgledem kwadratu jqakiegos pixla (cirka w srodku) czy mysz nie przekracza jakiegos tam promienia.

Niestety nie wiem jak ten srodek wyznaczyc ale mozna np wziac 16 punktow (rozlazonych w miare rownomiernie) z ruchu i wyliczyc srednia x i y i uznac ja za srodek a potem obliczyc sredni promien

ad 2)Sprawdzaj w onmousemove np po inicjalizujacym kliknieciu czy w granicy do dziesiecu px jest jakikolwiek np czarny pixel zamiast bialego

Jesli masz jakies pytania to w domu czyli po ok 14.00 6.I.2002 sprubuje napisac ci odpowiedni program. Do mnie mozesz pisac na [email protected]

Ideologia jest prosta ale trudno ja opisac

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1