[Delphi] Algorytm laczenia kropek

0

Jak w temacie. Robie gre w kropki i chcialbym wiedziec jak komputer ma laczyc kropki gdy jest taka możliwosc.

--

Pełen chenci i zapałó :)

0

wow - a wiesz ze kiedyś też chciałem zrobić taką grę?? Daj mi znać jak skończysz - będziesz miał pierwszego gracza !! :)

Co do łączenia - to nie wiem jak masz zrobioną gre. Najłatwiej chyba (chciaż nie jesttem pewno) zrobić tablicę z ustawieniem "kratek". Potem jakoś kombinować z numerami tablicy. PS: jak daleko się już posunełeś w tym projekcie? Czy bedzie możliwość grania w multiplayer ??

0

Czy gra w kropki to inaczej "go" ? Czy rozpisujesz AI, czy tylko wariant dla dwóch graczy?

Pozdrawiam

0

eee może i pomysł faaajny ale ja myślałem że w temacie chodzi o liczenie kropek w memo albo riczeditcie:(

ale daj znać jak skączysz ;p

--
Najpierw wypróbuj wszystkie możliwości potem pytaj;)

0

A jak sie gra w kropki?

Bo ja kiedys zrobiłem grę w durnia z komputerem (taka gra karciana) i nawet z nim przegrywałem często hehe.

0

A jak sie gra w kropki?

Bo ja kiedys zrobiłem grę w durnia z komputerem (taka gra karciana) i nawet z nim przegrywałem często hehe.

To może oznaczać 2 rzeczy:
a) napisałeś bardzo dobry algorytm
b) słabo grasz w durnia :)

A tak przy okazji to grasz na "przechodzone"? (tzn. jeżeli masz kartę jaką ci rzucono np. 3 to jak dołożysz to następna osoba musi bić twoje karty itd.)
Ilu kart używasz? (od 2 czy od 9).

Jeżeli twój algorytm wykorzystuje wszystkie karty (od 2) i uwzględnia "przechodzone" to jakbyś mógł to podeślij go. Chciałbym to zobaczyć.

A jeżeli chodzi o kropki, to czy to jest taka gra gdzie ma się kwadratową tablicę z kropkami i trzeba tak połączyć kropki, żeby powstała linia po której można przejść od jednego boku kwadratu do przeciwnego (przy czym nie można przeciąć lini przeciwnika) ?

--
Jest jeszcze jeden błąd ... :)
--------Oficjalny kanał----------
Service for programmers w IRC: #4programmers, warszawa.ircnet.pl (POLNet)

0

yyy chyba nie. Bierzesz kartke w kratki. Raz ty raz przeciwnik stawiacie kropki innego (swojego) koloru na "skrzyżowaniu". Jeżeli uda ci się OBKRĄŻYĆ kropkę(i) przeciwnika, możesz zarysować linie łączące. Linie łączące nie mogą być między punktami przeciwnika, czy też między dwoma skrzyżowaniami (co skrzyżowanie). Co do łączenia kropek - pionowo, poziomo lub na ukos. Radze se zagrać z kolegą (kartka + 2 mazaki). Po godzinie, na kartce robi się fajny efekt.

0

yyy chyba nie. Bierzesz kartke w kratki. Raz ty raz przeciwnik stawiacie kropki innego (swojego) koloru na "skrzyżowaniu". Jeżeli uda ci się OBKRĄŻYĆ kropkę(i) przeciwnika, możesz zarysować linie łączące. Linie łączące nie mogą być między punktami przeciwnika, czy też między dwoma skrzyżowaniami (co skrzyżowanie). Co do łączenia kropek - pionowo, poziomo lub na ukos. Radze se zagrać z kolegą (kartka + 2 mazaki). Po godzinie, na kartce robi się fajny efekt.

A to już wiem o co chodzi. Ktoś mi to już kiedyś pokazywał. Nie wiedziałem tylko, że to się tak nazywa.
To algorytm do tego prosty nie będzie...

--
Jest jeszcze jeden błąd ... :)
--------Oficjalny kanał----------
Service for programmers w IRC: #4programmers, warszawa.ircnet.pl (POLNet)

0

Bo ja wiem? myślałem że wystarczy cos takiego:

pierwszy przelot przez tablice: jeśli obok kropki są 2 inne tego samego koloru to je łącz
drugi przelot przez tablice: jesli są samotne połączenia to je kasuj

tylko nie wiem czy to zadziała?

0

Jeżeli to to to to to to nazywa sie Reversi yba ;p

0

a co do gier to wlasnie pisze ATAXX'a. Taka swietna gra logiczna!! (www.zagraj.pl).
A odnosnie kropek to moze zrob tablice i jej kolejne nartosci beda oznaczaly kolejne lączone kropki. (Sadze, ze o to Ci codzi).
P. S.[0] daj znac jak skonczysz te kropki.
P. S.[1] Piszesz AI do tego??

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1