[Delphi] DelphiX - ruch dwoch postaci (multiplayer)

0

W sumie pytanie (problem) jest banalne, ale nie ash tak jakby mozna myslec po przeczytaniu tytulu :-P. Tworze sobie drugiego gracza, przypisujemu mu animacje itd wszystko spox, tylko ze w momencie gdy sterowanie obudwoma sprite'ami odbywa sie na jednej klawiaturze, to owszem - jesli wcisniemy klawisze ruchu w ta sama strone, to dziala (np. gracz 1 i gracz 2 ida w lewo), gdy graz pierwszy ma skoczyc a drugi isc w lewo to dziala, ale jeslimaja isc w przeciwne strony to sie wszystko wali. Priorytetowy jest ten, kto drugi zaczal isc (albo na odwrot) i on sobie idzie, a drugi gracz stoi i czeka ash puszcze klawisz :(.

W czym tkwi problem??

--
jeden problem to nie problem, dwa problemy to jest problem :P

0

W momecie przrobki gry na multiplaya zazwyczaj wszystko sie wali, znam to z praktyki. Sprawdz czy wspolrzedne obu postaci nie sa ze soba w zaden sposob powiazane bo jesli wszystko dziala gdy postacie ida w tymsamym kierunku no to taki blad wydaje sie najbardziej prawdopodobny.

--
-=[.SlimY.]=-

0

Jedyne powiazanie to ta sama wysokosc na osi Y. Polozenie jednej w zaden sposob nie zalezy od drugiej (przynajmniej tak to ma byc zrobione i nie wydaje mi sie zeby bylo inaczej). Kompletnie nie wiem o co chodzi...

--
jeden problem to nie problem, dwa problemy to jest problem :P

0

Moze przekopiuj nam kawalek kodu odpowiedzialnego za ruch obydwiema postaciami i wtedy moze uda sie znalezc blad. :)

--
Programming, Metal and
Skateboarding is a
source (code) of life.

0

to moze uzyj 2 dxinupt?

0

Po pierwsze - kopiowac kodu nie ma sensu, bo nie mam przeciesh procedury ktora odpowiada za ruch dwiema postaciami (moze w tym tki problem?). Opisze to dokladnie:

mam zdeklarowane dwa ziomale - TZiomal i TZiomal_b. Do obydwoch mam przypisane procedury odpowiednio TZiomal.DoMove i TZiomal_b.DoMove. Obydwie procedury niczym sie nie roznia, procz klawiszow ofkoz, czyli jak mam np isUp w pierwszym to w drugim mam np. isButton1. Nom i to wlasciwie tyle :)

Odnosnie tego co napisal ziomber, to już to probowalem i w ogóle nie jest ten drugi Input rozpoznawany - czyt. jak wciskam klawisz to nic sie nie dzieje. Oczywiscie pamietalem o pozmienianiu odwolan na ten drugi input, wiec nie w tym blad :).

--
jeden problem to nie problem, dwa problemy to jest problem :P

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1