[Delphi] Konwersja typow

0

Moglby ktos napisac artykul o konwersji typow zmiennych? kur**** juz moge z tym dostac. Chce zamienic Single na String !!! ciagle mam jakis problem z konwersjami! dlaczego w Delphi nie ma rzutowania? :-[ ;-(

0

Moglby ktos napisac artykul o konwersji typow zmiennych? kur**** juz moge z tym dostac. Chce zamienic Single na String !!! ciagle mam jakis problem z konwersjami! dlaczego w Delphi nie ma rzutowania? :-[ ;-(

Jest rzutowanie, ale typow zgodnych. Jesli chcesz wyswietlic Single w Stringu uzyj FloatToStr.
Jesli chcesz umiesci reprezentacje bitowa w stringu, uzyj Move, ktore jest brutalnym rzutowaniem.

np

Var
X:single;
S:string;
begin
X:=1.5;
SetLength(S,SizeOf(X));
Move(X, S[1], SizeOf(X));

--
Pawel {Delphi 6 Personal}

Po pierwsze: naciśnij F1

0

wielkie dzieki. Myslalem, ze w Delphi nie ma flołtów. Proponuje jednak artykuł na bieżący temat [stuk]

0

sa rzutowania: nowyTyp(staryTyp) np. char(shortint), nie wspominajac juz o rzutowaniu typow wskaznikowych

i mamy nawet konwersje, ktore sa zazwyczaj postaci:
costamTOcosinnego, np.
strTOint, intTOstr, dateTOstr i wiele innych

0

wielkie dzieki. Myslalem, ze w Delphi nie ma flołtów.

Oczywscie za są!!! Jest 6(5) rodzajów: Real48, Single, Double, Extended, Currency i jeszcze Comp, ktory jest Integerem ale nie jest porządkowy, więc help Delphi opisuje go z floatami.

Tak w ogole to stosowanie Single jest troche bez sensu, chyba ze komus baaardzo zalezy na pamieci. Jest 2x mniejszy od Double, ale znacznie mniej dokladny i tylko troszke szybszy (albo i nie szybszy).
Double jest najuniwersalniejszy, jest podstawowym typem zmiennoprzecinkowym

Mozna jeszcze definiowac zmienne jako Real, co oznacza podstawowy typ rzeczywisty, czyli w aktualnych wersjach Delphi = Douible. Chyba ze jest ustawiona dyrektywa kompilatora {$REALCOMPATIBILITY ON} , wtedy Real=Real48.

--
Pawel {Delphi 6 Personal}

Po pierwsze: naciśnij F1

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1