Cześć,
Czy zna ktoś silnik do rysowania grafiki 2d, który nie jest archaiczny, dobrze działa i jest opisany? Zwykły OpenGL mnie jeszcze przerasta.
Swego czasu rzeźbiłem dużo w ZenGL, jest dosyć przystępny.
Oprócz niego warta uwagi imho jest jeszcze chociażby Andorra 2D.
Dzięki.
@nieznany: nie rozróżniasz silnika od interfejsu programowania;
Przykładowy ZenGL to nie jest silnik, a biblioteka z zestawem funkcji wspomagających programowanie (API); Żeby zrobić z jego wykorzystaniem np. prostą grę, wszystko musisz napisać sam, jednak - dla ułatwienia - posługując się w miarę wygodnymi funkcjami; Jedne biblioteki udostępniają zwykłe, globalne funkcje, a inne całe klasy, jeszcze wygodniejsze do użytku;
Natomiast silnikiem do gier jest np. Unreal Engine - kliknij w link i poczytaj czym jest i co zawiera.
Fakt, źle napisałem. Chodziło mi o bibliotekę. A mimo to @Patryk27 wyczytał mi z myśli co potrzeba :)
Orientuje się ktoś jak skalować obraz? Gubię się wśród zglTCamera2D, zglPCamera2D i podobnych.
@Patryk27
Może nie z perspektywy osoby bawiącej się delphi, ale może sdl2
? https://github.com/ev1313/Pascal-SDL-2-Headers
Czytelna dokumentacja (chociaż w tym wypadku przyda się umiejętność czytania kodu w C), prosty w użyciu, wiele przykładów w internecie (tu znowu C).
@nieznany: do ZenGL jest dokumentacja (trochę skąpa...), a także kilkanaście demówek - pobaw się nimi.
W dokumentacji informacja na ten temat jest bardzo szczątkowa, dema są fajne ale również nie obejmują tego zagadnienia. Liczę na pomoc @Patryka27, a jak się nie uda to skorzystam z forum ZenGL.
Co chcesz skalować - cały widok czy obiekt?
Cały widok. Choć jakbyś napisał i to i to byłbym wdzięczny podwójnie.
Kilka dni przerwy zadziałało jak zwykle, po paru minutach się udało. W procedurze inicjującej użyłem cam2d_Init(). W procedurze rysującej użyłem cam2d_Set(). W pierwszej wpisujemy nazwę zmiennej (zglTCamera), w drugiej podajemy adres tej zmiennej (@). Zoom jest zmieniany za pomocą pola Zoom.