Witam, chcę napisać grę w stylu arkanoida i mój problem polega na tym, że zatrzymałem się w momencie wczytywania BITMAP ( bloczkow do zbicia ). Chcę je wczytać petlą, bo są one takie same a różnią się tylko współrzędnymi. I tutaj moje zapytanie, czy jest to wgl możliwe ? Można BITMAPY wczytywać petlą czy należy każdą osobno, bo próbowałem rozwiązań które znalazłem na forum i tych które sam wymyśliłem ale nadal mam z tym problem.
Główna pętla gry
while(al_key[AL_KEY_ESC]=false) do
begin
//ruch paletki
if(al_key[AL_KEY_LEFT]) and (paletka_x>-42) then dec(paletka_x);
if(al_key[AL_KEY_RIGHT]) and (paletka_x<480) then inc(paletka_x);
if(al_key[AL_KEY_SPACE]) then
begin
moveball();
end;
// tutaj chce wczytac moje bitmapy ( bloczki ktore mam zbijac )
al_clear_to_color(bufor, al_makecol(150,150,150));
al_masked_blit(pileczka,bufor,0,0, pileczka_x, pileczka_y, 200, 200);
al_masked_blit(paletka,bufor,0,0, paletka_x, paletka_y, 200, 200);
//
al_masked_blit(prostokat,bufor,0,0, prostokat_x+w, prostokat_y+h, 200, 200); // bloczek do zbicia
//
al_blit(bufor, al_screen, 0,0,0,0, 640,480);
end;
W który miejscu powinienem użyć pętli, a może zastosować jakieś inne rozwiązanie ? Próbowałem wczytywac bloczki najpierw do tablicy a później wyświetlać tablice na bufor ale wynik za każdym razem jest taki sam, albo wyświetla się tylko jeden bloczek, albo nic, albo wyświetlają się i bardzo szybko znikają.