[delphi] ma ktos moze pomysl?

0

witam! ma ktos moze pomysl jak zrobic procedure rozgrywki meczow w grze menager? cos w stylu ze bedzie sie zliczalo szybkosc technike itp. zawodnikow i jezeli w danej druzynie beda lepsi zawodnicy to zeby ta druzyna wygrywala?
z gory dzieki!--if label1.caption = www.programowanie.of.pl then you win!

0

To jest trudne zadanie. Wymaga uwzglednienia sporej ilosci parametrow.

Zrob wirtualne boisko (moze byc tablica wektorowa). Umiesc na nim zawodnikow przypisujac im cechy i ilosc pol, o jaka moga sie oddalic od poczatkowej pozycji oraz pilke. Nastepnie napisz kilka procedur (podanie, strzal na bramke, blokowanie, przemieszczanie, itp.).

Kazda procedura to konfrontacja dwoch zawodnikow. Najlepiej, niech kazda uzywa innych cech zawodnika.

przyklad (w quasi-pascal):

pilke ma przykladowo marek napastnik

losujesz dla niego jedna procedure z procedur dla napastnikow (podanie, strzal na bramke, przemieszczenie) i ja wywolujesz. Przykladowo:

call strzal_na_bramke

procedure strzal_na_bramke
zawodnik1:= marek [celnosc 3, technika 1, szybkosc 5]
zawodnik2:= janek_bramkarz [celnosc 0, technika 5, szybkosc 2]
pilka:= field [marek] *pilke ma napastnik
odleglosc:= | field [zawodnik1] - field [zawodnik2] | *odleglosc od bramki
cecha:= celnosc[marek] - technika[janek_bramkarz] *wybiera dla kazdego zawodnika uzywana w danym momencie ceche i je porownuje
cecha:=cecha-odleglosc *mniejsze szanse gola z wiekszej odleglosci, mozna to uzaleznic inaczej
if cecha &gt 3 then call gol
if cecha =3 then call podanie (podawal bedzie juz janek_bramkarz, zmien pozycje pilki)
if cecha&lt3 then losujesz nowa pozycje pilki w pewnej odleglosci od marka (marek spudlowal, mozna tez wcisnac gdzies if marek[celnosc]&ltodleglosc/jakis_wspolczynnik then marek nie trafil w bramke)

Ja bym to wlasnie tak rozwiazal, bo:
-uwzglednia pozycje zawodnikow (np mozna ograniczac w procedurze o nazwie np. "przemieszczenie" dostepne dla obroncow wspolrzedne, zeby nie wlazili na atak)
-uwzglednia odleglosci
-uwzglednia najwazniejsze w danym momencie gry cechy

To moze byc bardzo trudny algorytm (uwzglednienie wszystkich warunkow i wyjatkow), ale powodzenia.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1