Cześć,
mam pętlę główną, która wygląd tak:
procedure TMainForm.DXTimerTimer(Sender: TObject; LagCount: Integer);
begin
if not DXDraw.CanDraw then exit;
Input.Update; // obsluga myszki
Game.Update; // aktualizacja stanu gry
Scene.DrawScene; // renderowanie
DXDraw.Flip;
end;
w trakcie wykonywania aktualizacji stanu gry może zajść potrzeba wyświetlenia kilku komunikatów na które użytkownik musi jakoś zareagować. Do tej pory starałem się rozwiązać ten problem przez zapamiętanie kilku niezbędnych zmiennych i chwilowe wychodzenie z Game.Update
, żeby komunikat się narysował i gracz mógł na niego kliknąć. Niestety wraz z rozwojem gry zapamiętywanie stanu i późniejsze jego odtwarzanie staje się coraz bardziej uciążliwe, stad moje pytanie: czy da się w jakiś prosty sposób rozwiązać ten problem?
W VCLu użyłbym formy i ShowModal, ale tutaj nie mam pomysłu jak to prosto zrobić.