Piszę grę. Bombermana. I mam problem z wykrywaniem kolizji.
Samo sprawdzenie czy zaszła kolizja dwóch obiektów mam zaimplementowane w silniku którego używam (ZenGL) jednak jak napisać wydajny algorytm kolizji który sprawdził by wszystkie obiekty na planszy?
Obiekty mam podzielone na te co się poruszają(potwory i gracz) i te co się nie poruszają(ściany, murki, bonusy, płomień). Obiekty nieruchome leżą zawsze w jednym miejscu którego pozycję można wyliczyć ze wzorów Object.x = stała całkowita * 50px, Object.y = stała całkowita * 50px Ale już obiekty ruchome mogą leżeć w dowolnym punkcie planszy.
Głównie zależy mi na sprawdzaniu kolizji obiektów ruchomych z nieruchomymi. i kolizji płomienia z czymkolwiek.
Czytałem o drzewie czwórkowym ale nie do końca rozumiem idee. A metoda bruteforce strasznie zamula. Ma ktoś jakiś pomysł?