Moduł Graph we Free Pascalu - po wyjściu z trybu graficznego, tryb tekstowy wariuje

Odpowiedz Nowy wątek
2014-12-22 14:12
0

Witam!
Bawię się ostatnio grafiką we Free Pascalu. Dodaję sobie moduł graph i wszystko pięknie działa, kompiluje się, rysuje jak trzeba, ale po zamknięciu trybu graficznego zaczyna mi wariować tryb tekstowy. Czego bym w programie nie napisał, to nie działa dobrze. Sprawdziłem to na dwóch komputerach i na dwóch systemach operacyjnych (XP i Windows 8). Z tego co przeczytalem w internecie, to nie tylko ja mam taki problem. Kilka miesięcy temu analogiczny temat założył ktoś na konkurencyjnym forum. Tam nie umieli nam pomóc, może Wy jesteście lepsi. A tak przy okazji to: jaki link trzeba podać we Free pascalu w procedurze initgraph( )?? Czego bym nie wpisał, to się kompiluje, nawet jak zostawię puste miejsce, ale tryb tekstowy i tak nawala. Pozdrawiam

edytowany 1x, ostatnio: PLrc, 2014-12-22 14:23

Pozostało 580 znaków

2014-12-22 14:57
4

Zrobisz sobie największą przysługę porzucając wszystko co związane z modułem graph i grafiką BGI.
Mamy rok prawie 2015, a to już 20lat temu było stare.

Na dzień dzisiejszy znajomość tego nie ma absolutnie żadnej wartości.
Szczególnie przechodzenie pomiędzy trybami - to może powodować problemy - nikt tego nie rozwiąże, bo nie ma powodu ku temu - nikt nie powinien już tego używać.

edytowany 2x, ostatnio: spartanPAGE, 2014-12-22 14:58
Dokładnie tak. Kiedyś się w to bawiłem w TP a potem FPC (z powodzeniem), jak FPC to lepiej już usiąść do Lazarusa i tam się bawić. Lazarus jakby nie było jest mało popularny i na dodatek tego niedopracowany, o czym się można boleśnie przekonać podaczas niektórych zabaw. Generalnie zastanawiam się czy z perspektywy dopiero zaczynających warto się tego uczyć. - drorat1 2014-12-23 09:25

Pozostało 580 znaków

2014-12-22 15:57
0

Rozumiem, to jest jakaś rada. Czym w takim razie powinienem był to zastąpić? Najlepiej, żebym nie musiał za dużo grzebać w plikach, ponieważ dopiero zaczynam zabawę modułami.

Pozostało 580 znaków

2014-12-22 16:01
0

SDL2 for pascal
SDL - Simple DirectMedia Layer

Pozostało 580 znaków

2014-12-22 16:09
0

A czy możesz napisać jak tego używać?

Pozostało 580 znaków

2014-12-22 16:13
2

http://www.baregame.org/topic_welcome.asp
(Baregame to jeden z bindingów SDL2 do pascala)

edytowany 1x, ostatnio: spartanPAGE, 2014-12-22 16:13

Pozostało 580 znaków

2014-12-22 16:46
0

A czy jest jakiś podręcznik do SDL w pascalu w języku polskim, bo na kurs internetowy to pewnie nie mam co liczyć? (googlam i nic nie widzę). A czy nie ma czegość "pomiędzy" graphem, a SDL? Na razie piszę proste symulacje komputerowe układu Slonecznego i chodzi mi o to, żebym mógł to rysować na ekranie w 2D i wchodzić w jakieś interakcje z programem bez potrzeby edytowania kodu za każdym razem.

Pozostało 580 znaków

2014-12-22 17:28
1

A tak przy okazji to: jaki link trzeba podać we Free pascalu w procedurze initgraph
Żaden. Ten parametr jest ignorowany. Pod DOS-owym Turbo Pascalem była tam ścieżka do pliku .bgi ze sterownikiem grafiki.

Pozostało 580 znaków

2014-12-22 19:30
1

@PLrc - możesz też się zaintereować ZenGL; APi dla Delphi i Lazarusa, wspiera OpenGL i DirectX, ma różne bajery.


Pozostało 580 znaków

2014-12-28 19:31
0

Chyba znalazłem coś odpowiedniego dla siebie (allegro.pas), ale nie mogę sobie poradzić z instalacją. Na stronie projektu http://allegro-pas.sourceforg[...]cumentation:full_installation przeczytałem, że najnowsza wersja allegro.pas jest kompatybilna z allegro w wersjach zaczynających się od numerów 4.4, więc ściągnąłem allegro 4.4.2, rozpakowałem w folderze z modułami FPC, ściągnąłem allegro.pas, rozpakowałem w tym samym folderze, kompilator ma do nich ścieżkę, ale program się nie chce skompilować, wyświetla mi komunikat can't find unit allegro. Co muszę zrobić, żeby zadziałało?

Pozostało 580 znaków

2014-12-28 22:33
0

Pokaż jak wyglądają dodane ścieżki w opcjach projektu (zrób zrzut).


Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0