Tryb multiplayer w grach RPG - rozwiązania

0

witam,
interesuje się trybem multiplayer np w grach rpg - chodzi tutaj o najprostszą wersję z widokiem z góry i kaflami. Czy macie może jakieś rozwiązania albo materialy mówiące o tym jak w najbardziej optymalny sposób rozwiązać problem np widoczności innych graczy na planszy, ich poruszanie się, zdarzenia między obiektami kierowanymi przez innych graczy?

Najbardziej interesuje mnie rozwiązanie problemu ze wzajemną widocznością i widocznością ruchu pozostałych uczestników na mapie.

Proszę o pomoc:)
Pozrawiam

2

Jeśli chodzi multiplayer

(Mietek): Panie serwerze, Ruszyłem się o {15, -10}!
(Serwer): Chłopaki, Mietek się ruszył o {15, -10}!
(Grzegorz): Okej.
(Adam): Okej.
(Adam): Panie serwerze, Ruszyłem się o {10, -10} i postanowiłem zaatakować Mietka!
(Serwer): Okej. Chłopaki, Mietek się ruszył o {15, -10}! 
(Grzegorz): Okej.
(Adam): Okej.
(Serwer): Tej Mietek, Adam postanowił Cię zaatakować. Wychodzi na to, że był w zasięgu i po przekalkulowaniu z twoimi umiejętnościami biernymi, pancerzem i innymi duperelami straciłeś 15hp.
(Mietek): Walić to! Panie serwerze, wychodzę!
(Serwer): Chłopaki, Adam się rozłączył.
(Grzegorz) Okej.
[15s później]
(Serwer): Adam, Mietek się rozłączył, przyjąłeś?
[5s później]
(Serwer): Chłopaki, Adam się rozłączył.
(Grzegorz): Oki.

Gracz od komputera różni się tylko sposobem sterowania.
Pomocny link: http://gameprogrammingpatterns.com/

2

Serwer ma wszystkie pozycji zaś do klienta wysyła tylko ograniczone odległością manhattańską: abs(y-y0)+abs(x-x0)<Epsilon gdzie y0,x0 - współrzędne klienta, zaś y,x współrzędne innego kolejnego gracza.

0

thx bardzo przydatne:)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1