Witam, jestem nowy na forum i początkującym programistą w Turbo Pascalu. Mam za zadanie napisać grę w madżong. Zastanawiam się nad ogólną mechaniką tej gry, pętlami i warunkami. Chciałbym dodać tutaj obsługę myszki (w sumie to jest konieczne). Liczę na jakieś porady ze strony forumowiczów jak podejść do tworzenia tej gry. Przede wszystkim myślałem nad tym żeby klocki były rekordami, które będą miały następujące pola: x1,y1,x2,y2:integer, zaznaczone,gora,lewo,prawo:boolean(czy jest zaznaczony przez myszkę i czy jest wolne z lewej, prawej i na górze), wartosc:byte (na początku będzie około 40 różnych klocków i każda będzie miała przypisany numer). Rysowanie planszy będzie zaprogramowane na sztywno i wydaje mi się, że bloczki też powinny mieć przypisane wszystkie pola na sztywno oprócz pola wartość która będzie losowana. Jeżeli plansza będzie na 80 klocków to będzie losowanych 40 a następne 40 będzie losowanych ze zbioru który będzie stworzony z tych pierwszych 40 wylosowanych wartości i losowanie będzie bez zwracania.
Ogólnie najgorzej mi idzie z obsługą myszy bo rozwiązanie na które wpadłem wymagałoby ode mnie napisania tylu warunków if ile jest klocków na planszy a to raczej nie będzie dobre rozwiązanie. Co zatem proponujecie? Bardzo proszę o pomoc i wyrozumiałość.
Pozdrawiam