Regiony w DirectX

0

Czy używając DirectX moge użyć czegos podobnego do "CreatePolygonRgn "
http://msdn.microsoft.com/en-us/library/dd183511%28v=vs.85%29.aspx

Chciałbym narysować np. kwadrat w obszarze trójkąta

aby wygladał jak ta niebieska bryła
user image

0

Czyli szukam czegoś podobnego do "Scissor Test"
ale nie tylko dla prostokątnych obszarów ale dla dowolnego kształtu

0

Cytat za
http://xion.org.pl/tag/clipping/

A co zrobić w najbardziej skomplikowanym przypadku: gdy zarówno przycinane figury, jak i region przycinania są niestandardowymi kształtami? Cóż, DirectX to nie GDI i nie można oczekiwać, że będzie miał wszystko :) Nie jest to aczkolwiek sytuacja bez wyjścia, gdyż można ją rozwiązać przy pomocy stencil buffera ('bufora szablonu' lub 'bufora matrycy', że wymienię co ciekawsze tłumaczenia, jakie dotąd spotkałem). Wymaga to jednak nieco zabawy ze stanami urządzenia, a przede wszystkim renderowania regionu przycinania w postaci prymitywów od nowa w każdej klatce.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1