Jak wyłączyć dźwięk systemowy "Ding" po enterze w Edit

0

Witam,

W swojej aplikacji używam komponentu Edit. Gdy użytkownik wpisuje coś w nim i potwierdza enterem, uruchamia się irytujący dźwięk systemowy "Ding". Niestety nie mam pojęcia, jak na czas działania aplikacji wstrzymać ten dźwięk i zastąpić go swoim.

Nie chcę grzebać w rejestrze i zmieniać ustawień systemowych. Chcę po prostu, aby się to coś nie odzywało.

Będę bardzo wdzięczny za jakąś poradę.

0

W onKeyDown daj, że jeśli key = #13 to key := #0;

albo coś w tym stylu ;)

0

Jaki masz event i jego zawartość przy kliknięciu?

0
xeo545x39 napisał(a)

Jaki masz event i jego zawartość przy kliknięciu?

Event w Edit'cie to OnKeyDown:

if key=vk_return then
 begin

 //w tym miejscu są inne komendy, nieważne w tej chwili

 PlaySound(PChar(x), 0, SND_FILENAME or SND_ASYNC);

 end;

Rozbrzmiewa dźwięk mój, jak i do cholerne "ding".

0

tak jak pisał [losowa nazwa], w OnKeyPress daj:

if key=#13 then
begin
  key:=#0;
  //w tym miejscu są inne komendy, nieważne w tej chwili
  PlaySound(PChar(x), 0, SND_FILENAME or SND_ASYNC);
end; 
0
Paweł Dmitruk napisał(a)

tak jak pisał [losowa nazwa], w OnKeyPress daj:

if key=#13 then
begin
  key:=#0;
  //w tym miejscu są inne komendy, nieważne w tej chwili
  PlaySound(PChar(x), 0, SND_FILENAME or SND_ASYNC);
end; 

Niestety to nie działa :-( Tzn. z "#" się nie kompiluje ("niekompatybilene typy"), więc je usunąłem. Ale niestety dźwięki nadal się nakładają - mój i "ding".. :(

0

Kolega pewnie zapomniał że to nie jest char tylko word, więc trzeba dać key:=0;.

0

w onKeyPress jest char.
word jest w onKeyUp/Down.
i podanie #0 w onKeyPress pomaga ma "ding".

0

Faktycznie, nie przyjrzałem się - gdy dałem to w zdarzeniu "OnKeyPress" - zadziałało :)

BARDZO Wam dziękuję :)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1