AI w Mastermindzie

0

Witam, jak w temacie, nie mogę sobie poradzić z napisaniem alogorytmu AI w fpc do gry Mastermind. Macie może jakieś pomysły, jak "komputer jako gracz" ma wyciągać wnioski z generowanych (przez procedurę) podpowiedzi co do kodu?? Kod jest 4literową kombinacją , na poszczególnych (4) miejscach stoją cyfry generowana bądź wpisywane przez gracza (A,B,C,D,E,F).
Z góry dzięki za pomoc.

0

może co to za gra w czym to jest zrobione byś podał ?
jak wygląda podpowiedź, z tych literek masz ~300 kombinacji

0

Mistrz Intelektu, gra polega na odgadnięciu 4-literowego kodu składającego się z dużych liter (A,B,C,D,E,F) litery mogą się powtarzać. Kod zostaje wygenerowany przez komputer, bądź w przypadku gry vs komputer, gracz podaje kod. Komputer ma odgadnąć kod w jak namniejszej ilości ruchów. Podpowiedzi generuję komputer, podpowiedz może składać się z maksymalnie 4 znaków (=dlugości kodu) x- oznacza prawidłową literę na odpowiednim miejscu, natomiast "o" oznacza prawidłową literę, lecz na złym miejscu.

0

może to będzie najprościej stworzyć kwadratową tablicę dynamiczna i analizować która odpowiedź jest poprawna na jakim miejscu, ale potrzeba ci jeszcze sposobu odczytywana danych z komputera które podaje gra (jeżeli to ma być praktyczny projekt a nie teoretyczny algorytm).
Jak będziesz miał tablicę to losujesz dla indexów 1..4 litery A..F i porównujesz z podpowiedziami, następnie prawidłowe przepisujesz do kolejnego wiersza w tablicy i tak od końca gry, możesz pobawić się jeszcze w prawdopodobieństwo to powinno przyspieszyć (zmniejszyć czas do podania odpowiedzi pełnej) cały proces.

Jak coś powiedziałem nie jasno albo pokręciłem niech mnie ktoś poprawi ja słaby z majcy jestem ;]

0

Dzięki wielkie. Zamierzam się z tym zmierzyć, gdybym miał jakiś problem to się odezwę. Raz jeszcze dziękuję.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0