Horner Liczby zespolone

0

Hey
Poomoocy
Mam do napisania do jutro program mianowicie uzupełnić brakujące procedury...
Troche sie staralem to zrobić ale nie do konca mi wyszlo i utknąłem.
Mógłby mi ktoś pomóc ?
Podaje treść zadania

Program wartosc_wielomiau;
Uses Crt;
const st=3;
type para=(re,im);
type zespolone1=array[para] of real;
type wielomian=array[0..st] of zespolone;
var

{ dodawanie liczb zespolonych **}
Procedure dodaj(z,u:zespolone;var w:zespolone);

{ mnoľenie liczb zespolonych **}
Procedure pomnoz(z,u:zespolone;var w:zespolone);

{***}
Procedure zadaj_wielomian(var w:wielomian);

{***}
Procedure zadaj_punkt(var z:zespolone);

{***}
Procedure drukuj_liczbe(var z:zespolone);
begin
writeln(z[re]:6:2,' + ',z[im]:6:2,' * I');
end;

{ warto† wielomianu a w punkcie x (bez pot©gowania) }
Procedure value_horner(a:wielomian;x:zespolone;var w:zespolone);

{** Blok programu ****}
begin
ClrScr;

end.

A teraz to co sam zrobiłem...

Program wartosc_wielomiau;
Uses Crt;
const st=3;
type para=(re,im);
type zespolone1=array[para] of real;
type wielomian=array[0..st] of zespolone;
var

{ dodawanie liczb zespolonych **}
Procedure dodaj(z,u:zespolone;var w:zespolone);
begin
w[re]:=z[re]+u[re];
w[im]:=z[im]+u[im];
end;

{ mnoľenie liczb zespolonych **}
Procedure pomnoz(z,u:zespolone;var w:zespolone);
begin
w[re]:=z[re]u[re];
w[im]:=z[im]
u[im];
end;

{***}
Procedure zadaj_wielomian(var w:wielomian);

begin

writeln('Podaj stopien wielomianu');
readln(n);
for i:=0 to n do
begin
writeln('podaj wspolczynnik wielomianu:');
readln(w[i]);
end;

{***}
Procedure zadaj_punkt(var z:zespolone);
begin
write('Podaj czesc rzeczywista liczby: ');
readln(z[re]);
write('Podaj czesc urojona lyczby: ');
readln(z[im]);
end;

{***}
Procedure drukuj_liczbe(var z:zespolone);
begin
writeln(z[re]:6:2,' + ',z[im]:6:2,' * I');
end;

{ warto† wielomianu a w punkcie x (bez pot©gowania) }
Procedure value_horner(a:wielomian;x:zespolone;var w:zespolone);

begin
write('Poaj wartosc wielomianu : ');
readln(a);
Write('Podaj punkt: ');
radln(x);
end;

{** Blok programu ****}
begin
ClrScr;
zadaj_wielomian(wielomian);

end.

Wielkie dzięki z góry i czekam na odpowiedź ;)

0

Kod niesformatowany i niewstawiony w odpowiednie znaczniki. I co poza tym? Szantażujesz nas krótkim terminem oddania pracy. Trzeba było się uczyć samemu wcześniej lub uczęszczać na zajęcia, a nie nagle budzisz się z reką w nocniku. Ja jeżeli chodzi o bardziej skomplikowane matematyczne zagadnienia w dowolnym języku programowania jestem lama, ale sam się uczyłem zaocznie i wiem, że na pewno nigdy nie ma tak, że wykładowca czy nauczyciel daje jakieś zadanie kiedy wcześniej nie było omawianej teorii co i jak. W to po prostu nie uwierzę nikomu. Pewnie madmike zdecyduje za mnie, bo ja aktualnie się waham, więc On da temat albo inny Mod do Kosza ewentualnie do działu praca. Nie umiesz napisać programu samodzielnie to musisz zapłacić komuś kto poświęci swój czas i zrobi to za Ciebie. Tylko tutaj termin jest bardzo krótki, więc pewnie żądane wynagrodzenia będą odpowiednio wysokie.

0

Jestem z grupy kolegi i powiem, że nie mamy zbytnio pojęcia jak zrobić to :)
Problem jest z

 type para=(re,im);
type zespolone=array[para] of real;
type wielomian=array[0..st] of zespolone;

Jak wczytać liczbę do taliby wielomian? Jeśli mamy w:wielomian, a w[i] w pętli nie chce przyjąć ;p

0
Moran napisał(a)

Jak wczytać liczbę do taliby wielomian? Jeśli mamy w:wielomian

  //np w[0]=5+j3
  w[0,re]:=5;
  w[0,im]:=3;

PS
Wzór na mnożenie liczb zespolonych jest zły ale to chyba już zauważyliście.

0

Gdybym wiedział to troche prędzej, to bym zrobił. Dzięki ;)

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0