Klient-Serwer przy użyciu winsock

0

Witam,

Mam z kolegą napisać grę, która będzie korzystała z internetu. Gra oczywiście ma być napisana w Pascalu pod Windowsem ;/
Z tego co na razie udało mi się ustalić muszę skorzystać z windows socket. Wyczytałem również że potrzebny będzie mi plik WS2_32, którego już posiadam. Jednak napotykam błąd już na samym początku z ?dodaniem/podlinkowaniem? WS2_32 do programu. Oraz kompilator wyrzuca mi błąd "Error in type definition" (w kodzie uses winsock) w tej linijce :
WSADATA : wsaData;
Jeżeli dodam do uses ws2_32 wyskakuje błąd, że nie może znaleźć ws2_32 i nie wiem jak go dodać (mam tylko plik ws2_32.lib).

Pisze tutaj z prośbą o jakieś naprowadzenie do zrobienia tego lub wyborze innej metody.

Dziękuje i pozdrawiam
Konrad

0

pascal czy delphi bo to lekka różnica

0

Witam

Pascal tak jak wcześniej napisałem.

Pozdrawiam

0

i w 16-bitowym DOSowym pascalu chcesz używać 32-bitowych bibliotek z windowsa?

jeśli to jednak nie jest PASCAL ale np. FREEpascal to tu masz jakiś przykład ale nie z winsock tylko synapse, które po prostu opakowywuje gołe sockety

0

Bardzo dziękuje :)
W razie problemów odezwię się tutaj.

Pozdrawiam
Konrad

0

jeśli to jednak nie jest PASCAL ale np. FREEpascal
ja bym rzekł, że Free Pascal jest bardziej zgodny z oryginalnym Pascalem Wirtha niż Turbo Pascal.

0
Azarien napisał(a)

jeśli to jednak nie jest PASCAL ale np. FREEpascal
ja bym rzekł, że Free Pascal jest bardziej zgodny z oryginalnym Pascalem Wirtha niż Turbo Pascal.
ale oryginalny pascal jest 16-bit a freepascal 32-bit - nie wiem jak dla Ciebie ale dla mnie jest to podstawowa i zasadnicza różnica determinująca co i jak mogę w danym *pascalu zrobić. Wg mnie napisanie, że programować się będzie w PASCALU (nie freepascalu) i pytać o sockety to nieporozumienie

0

generalnie samo pisanie kodu używającego gołych socketów to nieporozumienie (chociaż sam tak kiedyś robiłem, nie uważam że było to dobre)

0

ale oryginalny pascal jest 16-bit a freepascal 32-bit
oryginalny Pascal to oryginalny Pascal: specyfikacja języka, niezależna od platformy. to co masz na myśli to konkretny kompilator, Turbo Pascal. który nie był ani pierwszym, ani ostatnim.

Wg mnie napisanie, że programować się będzie w PASCALU (nie freepascalu) i pytać o sockety to nieporozumienie
kwestia dostępności bibliotek, albo napisania własnych.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1