Ramie robota programowanie obiektowe.

0

Witam..
Mam za zadanie napisac program w Delphi ktory bedzie symulowal ruch ramienia robota np 2 czlony krecące sie wokol osi..
i powiem szczerze nie wiem jak to zrobic, rysowac kazde ramie canvasem ( chociaz jakos nie wyobrazam sobie tego duzo przeliczen) czy moze jakos latwiej wczytac bitmape ramienia i krecic ją ? : ] chociaz probowalem ale jakos to nie ladnie wyglada niebieskie tlo (transparent) itd. jak to sie robi profesionalnie? lub jakies inne sugestie..
Pozdrawiam.

0

Wybajerzone będzie jak zrobisz 3D w OpenGL :)

0
Adamek Adam napisał(a)

Wybajerzone będzie jak zrobisz 3D w OpenGL :)

Niestety nie moge uzyc OpengGL :)

0

Biblioteka Box2D, jeśli ma wersję do Delphi. No i przy założeniu, że to nie ma być 3D, tylko może być 2D.

0

nie chodzi mi o uzycie gotowca.. i isc na skroty mam przedmiot "programowanie obiektowe" czyli musze stworzyc obiekt / klase TRamie ktore bedzie rysowane hm Canvasem.. przyklad zegarek tarczowy..

0

Tak jak mowilem wczesniej nie moge uzyc zadnych OpenGl,Omegi D-a :) to programik zaliczeniowy i musze napisac cos w tym stylu jak w zalaczniku tylko nie wiem jak sie zamazuje poprzednią kreske zeby nie bylo "smug", i czy w ogole dobrze to robie?

0

A dokładny program w działaniu jest w tym zalaczniku:

0

oki jakos sobie poradzilem.. Dzieki za uwage.

1

Dam i wersje finalną do oceny dla potomnych : )

0

Bardzo fajne, mi jakbym to miał oceniać się wykonanie podoba, kodu nie analizowałem. Jednak drobnostka została jeszcze. Ustawienie formatki na środku ekranu przez własnośc Position i zablokowanie możliwości Maksymalizacji okna i zmiana ramki na bsSingle, a także przydało by się ustawić w OnCreate jakiś Application.Title, bo Project1 wygląda amatorsko. A poza tym jak dla mnie może być.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1