TMainMenu - OnDrawItem w bibliotece dll

0

Witam wszystkich serdecznie, piszę, ponieważ mam problem przy umieszczeniu procedury OnDrawItem w bibliotece dll. Procedura ta musi tam się znaleźć, ponieważ co najmniej dwie aplikacje będą miały dokładnie takie samo menu główne i kontekstowe.

Jak wiadomo, zdarzenie OnDrawItem posiada kilka parametrów, do których procedura z biblioteki musi mieć pełny dostęp, zarówno do odczytu informacji jak i zapisu.

Niestety nie wiem, w jaki sposób uzyskać dostęp do ACanvas tak, bym mógł zapisywać nowe informacje w tym obiekcie (np. zmieniać kolory Pen i Brush).

Musi mieć także dostęp do obiektu z klasy TImageList, w którym są przygotowane ikony dla poszczególnych itemów. Procedura ta może wyglądać tak:

procedure dllDrawItem(Sender: TObject; ACanvas: TCanvas; ARect: TRect; Selected: Boolean; ColorIcon, GrayIcon: TImageList);

Nie może ona być przypisywana do zdarzenia w ten sposób:

MainMenu.OnDrawItem := dllDrawItem;

ponieważ ma więcej parametrów (z resztą choćby ich było tyle samo to nie próbowałem jeszcze tego robić z procedurą z dll).

Myślałem raczej o takim rozwiązaniu:

TMainForm.miOpenDrawItem(Sender: TObject; ACanvas: TCanvas; ARect: TRect; Selected: Boolean);
begin
  dllDrawItem(Sender, ACanvas, ARect, Selected, ilColor, ilGray);
end;

gdzie ilColor i ilGray to obiekty z klasy TImageList przechowujące ikony odpowiednio kolorowe i szare, gdy dany item jest nieaktywny.

Wiem, że brakuje tutaj kilku parametrów, bo w ten sposób nie uzyskam dostępu do ACanvas, ale nie wiem czego dokładnie i w jaki sposób miało by to wyglądać. To jest tylko przykład, jaki by mnie zadowolił.

Pisałem już na kilku forach, lecz niestety nikt nie wiedział jak to zrobić.
Bardzo proszę o pomoc. Pozdrawiam.

0

Ja się nie dziwie że nikt Ci nie odpowiedział - ciężko wyczytać w czym tkwi Twój problem. Może podaj komunikat błędu lub opis problemu jaki masz przy poszczególnym podejściu.

b

0

Ja dalej nie wiem, co jest niezrozumiałe w tym temacie...

Pytanie jest proste jak drut: w jaki sposób napisać swoją procedurę OnDrawItem i umieścić ją w bibliotece dll?

0

Odpowiedź jest prosta jak drut - na klawiaturze.

Może zacznij pisać i powiedz z czym masz problem a nie czekaj na gotowca. Czego nie umiesz ? Skompilować dll'ki ? Wyeksportować z niej funkcji ? Załadować adresu procedury ? Czy wywołać procedury tak jak zaprezentowałeś ?

b

0

b0bik, nie przesadzaj. Nie łap mnie za słowa, bo nie o to chodzi.

w ten sposób nie uzyskam dostępu do ACanvas, ale nie wiem czego dokładnie i w jaki sposób miało by to wyglądać.

Przeczytaj od początku, dokładnie to co napisałem. Jak widać w treści pierwszego postu, nie mam pełnego dostępu do obiektu ACanvas tak, bym mógł nie tylko odczytywać z niego informacje ale i zapisywać. Czego tu nie rozumiesz?

Może zacznij pisać i powiedz z czym masz problem a nie czekaj na gotowca.

Gdzie napisałem, że czekam na gotowca? Przedstawiłem ogólny zarys procedury, która by mnie zadowoliła. Nie chcę gotowca, tylko rozwiązania. Chcę wiedzieć, w jaki sposób przekazywać parametry.

Skompilować dll'ki ?

Każdy gługi potrafi wcisnąć klawisz F9...

Wyeksportować z niej funkcji ?

Rzecz trudniejsza, jak kompilowanie, ale potrafię, nie martw się. Procedura będzie ładowana statycznie, żadna filozofia.

Czy wywołać procedury tak jak zaprezentowałeś ?

Poniekąd tak b0bik, nie wiem jak zadeklarować parametry (takie jak w pierwotnej wersji metody OnDrawItem plus dodatkowe) tak, by można było zmieniać rózne wartości w obiekcie ACanvas.

Pytam więc: jak je zadeklarować?. Jak napisać procedurę, która pozwoli na zapis informacji do obiektu ACanvas a nie tylko odczyt?

Chodzi o sposób, nie o gotowca. Nie chcę kodu rysującego, sam go napiszę. Chcę wiedzieć, jak uzyskać dostęp do ww obiektu.

Nie wiem jak wytłumaczyć jeszcze prościej ten problem, piszę tak, jak potrafię to wyjaśnić, więc nie krytykuj.

Zróbmy tak, niżej napiszę najlepiej jak potrafię, o co mi dokładnie chodzi, a jeśli ktoś będzie wiedział, jak go rozwiązać, napiszę dalsze wskazówki.

Problem: Trzeba umieścić swoją procedurę w bibliotece dll, która będzie rysować poszczególny item w TMainMenu.
Pytanie: Jak zadeklarować parametry, by uzyskać pełny dostęp do obiektu ACanvas?

Jeżeli ktoś może, proszę napisać kod biblioteki dll z procedurą, którą się wywoła w taki sposób, jaki napisałem w treści:

TMainForm.miOpenDrawItem(Sender: TObject; ACanvas: TCanvas; ARect: TRect; Selected: Boolean);
begin
  dllDrawItem(Sender, ACanvas, ARect, Selected, ilColor, ilGray);
end;

Dwa ostatnie parametry nie grają roli, może ich nie być wcale. Niech będą te same, co w pierwotnej wersji:

TMainForm.miOpenDrawItem(Sender: TObject; ACanvas: TCanvas; ARect: TRect; Selected: Boolean);
begin
  dllDrawItem(Sender, ACanvas, ARect, Selected);
end;

i to tyle. Nie chcę gotowca, chodzi tylko i wyłącznie o sposób. Niech procedura w dll wygląda tak:

procedure dllDrawItem(Sender: TObject; ACanvas: TCanvas; ARect: TRect; Selected: Boolean);
begin
  ACanvas.Pen.Color := clWhite;
end;

Trzeba coś zmienić lub dorobić, bo ta operacja wywołuje AV. Nawet, jeżeli przy wszystkich parametrach postawie var i tak zawiesi się na AV. Kombinowałem ze sposobami deklaracji parametrów, słowa var, out nic nie zmieniły.

Chyba, że nie tutaj tkwi problem, to będzie trzeba coś dorobić. Przekazywałem także handle aplikacji wywołującej procedurę z dll, ale to nie miało znaczenia.

Powyższy kod jeżeli się wykona bezbłędnie, będę zadowolony w pełni. Tylko tyle.

Jeżeli dalej nie wiesz o co chodzi, będę próbował jeszcze prościej wytłumaczyć. Myślę, że teraz jest sprawa jasno postawiona i zrozumiecie sentencję.

Pozdrawiam.

0

A masz wspolnego managera pamieci?

0

Nie mam, nie wiem co to jest i jak się to robi, dlatego cały czas pytam. Nigdy tego nie robiłem i nie bardzo wiem, jak się za to zabrać.

Mogę prosić o wytłumaczenie?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1