Shader i DirectX trochę wiedzy

0

Trochę temat pisania shader-ów rozpracowałem w OpenGL, teraz szukam materiałów jak by to można zrobić w DirectX za pomoca Delphi.

Trochę linków mam ale nie do końca jest to to czego szukam

http://directxfordelphi.blogspot.com/
(Direct2D i DirectX10 a to trochę za dużo bo potrzebuje DX9 i nie mam Visty aby używać Direct2D wiec odpada)

http://v3.juhara.com/en/articles/directx-programming/11-2d-animation-with-direct3d-part-1
http://v3.juhara.com/en/articles/directx-programming/12-2d-animation-with-direct3d-part-2
http://v3.juhara.com/en/articles/directx-programming/13-2d-animation-with-direct3d-part-3
Cykl 3 tutoriali tylko że nie można pobrać przykładów :(

http://www.clootie.ru/delphi/index.html
W sumie najlepsze co znalazłem bo sa to przepisane na Delphi przykłady z DirectX SDK , tylko z pobieżnego oglądania nie kompilują sie na delphi 2010 i sporo dzieje sie nie w API DirectX tylko już w warstwie Delphi a to nie pomaga zrozumieć DirectX-a
(chyba będzie trzeba sie przeprosić z delphi 2006 )

http://www.codesampler.com/dx9src.htm
Dużo prostych przykładów w C , ciekawsze niż to co jest w DirectX SDK bo projekty sa proste i banalne i dotycza tylko jednego problemu.

Ktos może dysponuje jakimś prostym przykładem w delphi jak za pomoca DirectX
zrobić coś podobnego jak to jest w moim przykładzie z watku
OpenGL Przykład i problem

http://www.two-kings.de/tutorials/dxgraphics/dxgraphics18.html

//platny ale czesc jest darmowa
http://www.directxtutorial.com/Tutorial9/B-Direct3DBasics/dx9B4.aspx

0

Taaa... niedawno potrzebowałem użyć shadera w directx w Delphi. Ściągnąłem sobie pierwszą lepszą bibliotekę 2d do delphi - Andorra. Wszystko niby działa, ale załadować shadera (hlsl czy cg, nie ma różnicy) się nie da. Przy próbie kompilacji jakiegokolwiek shadera, aplikacja na sam początek rzuca access violation. Nawet zdebugować się tego nie da. Rekompilowałem bibliotekę, próbowałem ją debugować. Nic. Jeszcze skopane jest zwalnianie pamięci, bo raz na 10 aplikacja wyrzuca kolejny access violation, tym razem na koniec (nawet jeżeli cała aplikacja to załadowanie biblioteki i jej zwolnienie).
Ale może Ty będziesz miał więcej szczęścia.

http://andorra.sourceforge.net/
Niby 2d, ale proste rzeczy w 3d też do wykonania (jakieś modele, światła, etc).

0

Oficjalnie to nie wspierają delphi 2010
Trzeba by troche powalczyć. w delphi 2006 przykłady działają bez problemu.

Co do przykładu z shader-ami to on działa tylko jak sie wybierze ActiveX jak sie wybierze OpenGL to jest AV

W sumie przydał by mi sie prosty przykład w czystym API directX i w Delphi, ale jeszcze nie znalazłem sensownego przykładu wiec watek jak najbardziej aktualny

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1