Program z elementami fizyki [ciągle bez rozwiązania]

0

Mam problem z następującym zadaniem:
user image
Proszę o pomoc

0

podaj algorytm, język programowania i co już dotychczas zrobiłeś to ... Ci (zapewne) pomożemy :-)

EDIT:
chyba, że w delphi za kasę :d

0

nie no... sumowanie wektorów się kłania + całeczki. Po pierwsze rozwiąż na kartce i następnie krok po kroku przenieś do komputera.

0
Koziołek napisał(a)

nie no... sumowanie wektorów się kłania + całeczki

zawsze sobie utrudniasz życie ? a po co całki ???
przecież prędkość rzeki jest liniowa [!!!]

0

Ale w jednym przypadku zmienia się wraz z szerokością. Należy zatem przyjąć, że prędkość rzeki zmienia się wraz z szerokością należy zatem przeciągnąć to przez całeczkę, by uzyskać "czas znoszenia" (znamy szerokość i potrzebną odległość)

@bo (na dole), nie. To sama przyjemność i coś czuję, że zadanie służy do tego by sprawdzić czy student rozumie definicję całki jako pola powierzchni pod wykresem.

0

A użycie całek, to utrudnienie sobie życia ???

0
Koziołek napisał(a)

Ale w jednym przypadku zmienia się wraz z szerokością. Należy zatem przyjąć, że prędkość rzeki zmienia się wraz z szerokością należy zatem przeciągnąć to przez całeczkę, by uzyskać "czas znoszenia" (znamy szerokość i potrzebną odległość)

prędkość rzeki jest funkcją liniową [!!!] [!!!] od 0m do30 m rosnąca a od 30m do 60m malejąca
czytaj ze zrozumieniem [!!!]

bo napisał(a)

A użycie całek, to utrudnienie sobie życia ???

a liczyłeś kiedyś całkę numerycznie ??????
gdybyś liczył to byś wiedział

0

obliczałem to trochę innym sposobem bardziej fizycznym niż matematycznym.
Podzieliłem trasę łódki na dwie cześci i liczyłem zer wzorów na prędkość w ruchach

0

no to LICZ jeśli tak trzeba :)
moim zdaniem 1/h na zrobienie algorytmu, i 2h kodowanie z interfejsem - żeby SUPER wyglądało
a Wy sobie liczcie całki jak tylko chcecie - powodzenia

0

@zbynio_k, czyli twoim zdaniem liczenie całek numerycznie jest skomplikowane? Przecież jest to jedna z najłatwiejszych rzeczy na metodach numerycznych. Metoda trapezów zazwyczaj wystarczy. Jeżeli ktoś jest ambitny może zrobić za pomocą Monte Carlo. Dla tych tru jest jeszcze korekcja błędu. To już gorsze jest liczenie wyznacznika macierzy.

0

tak nie twierdzę, uważam tylko, że jeśli można sobie życie uprościć licząc pole trójkąta2 to po h**j mieszać do tego całki, ot i co chodzi
edit:
ale oddajmy pole do popisu studentowi (chyba) niech liczy
edit2:
to jest zadanie na klasówkę a nie zadanie domowe :d

0

@zbynio_k, ja wolę podejście ogólne:

  1. Piszę wzór ogólny na "przesunięcie" łódki (nie wnikając w to jak wygląda wzór na prędkość rzeki), w naturalny sposób pojawia się całka.
  2. Jeżeli (jak w zadaniu) całka jest trywialna, to ją wyliczam. Ponieważ wiem, że całka z funkcji >=0, to pole obszaru pod wykresem i pamiętam ze szkoły wzór na pole trójkąta, to w tym zadaniu nie napracuję się podczas całkowania.
  3. Jeśli całka wygląda na trudną, to liczę ja numerycznie (lub zaprzęgam do pracy odpowiedni program komputerowy - np. Maxima).
    Dzięki temu gdy zależność prędkości od odległości od środka rzeki ulegnie zmianie, to nie muszę rozwiązywać nowego zadania.
    O.T. zajrzyj do słownika ortograficznego, winno być ch**j.
0

no to mu zadanie rozwiązałeś :d
ale to już Twoja sprawa :-P
natomiast co do h**, to od urodzenia pisałem przez "h" i tak już pozostanie,
chociaż przez "ch" jest dłuższy ;-P
[browar]

0

Niektórzy się z wiekiem rozwijają i porzucają złe przyzwyczajenia, s**sz też nadal w pieluchy?

0
bi napisał(a)

Niektórzy się z wiekiem rozwijają i porzucają złe przyzwyczajenia, s**sz też nadal w pieluchy?

jeśli tylko tyle masz do powiedzenia to jesteś jak Kubuś Puchatek :-D

0

co mam rozumieć przez symulowanie ruchu łódki?

0

Zadanie jest na poziomie fizyki w liceum (dokładnie tego typu pamiętam), gdzie całek było ni chu-chu.
Pewnie, że można, nawet pole kwadratu całką liczyć, tylko: po co?

0

czy ktoś może mi udzielić jakieś wartościowej wskazówki, a nie dyskutować na temat słuszności stosowania całek?

obliczyłęm już tą prędkość. Wyszło mi 9,01m/s. Ale jak mam napisać program który obliczy ta prędkość symulując jej ruch? Mógłbym <ort>przecieŻ </ort>zamisać moje obliczenia w formie programu ale to chyba nie o to chodzi.

0
cyvi_unlogged napisał(a)

czy ktoś może mi udzielić jakieś wartościowej wskazówki, a nie dyskutować na temat słuszności stosowania całek?

JAKIEJ wskazówki ???
to jest wortal o programowaniu a nie o fizyce [!!!]

EDIT:
sformułuj prawidłowo pytanie, np. pokaż w którym miejscu kod Ci się "sypie"

0
zbynio_k napisał(a)

JAKIEJ wskazówki ???
to jest wortal o programowaniu a nie o fizyce [!!!]

EDIT:
sformułuj prawidłowo pytanie, np. pokaż w którym miejscu kod Ci się "sypie"

Przecież już wyliczyłem prędkość teraz tylko to zapisać w program ale mi chodzi o to że w zadaniu jest "poprzez symulowanie ruchu łódki". W tym momencie nie wiem co robić. Jak już mówiłem mogę moje obliczenia zapisać w formie programu ale nie o to chodzi.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1