[Delphi] - Jak zainstalować czcionkę ?

0

Witajcie again !

Tym razem takie pytanko:
Ściągnąłem ostatnio czcionkę LCDM2N__.tff do mojej gry. Gdy wykonywałem instalator, długo się zastanawiałem, jak możnaby tę czcionkę zainstalować w systemie. Próbowałem normalnie skopiować do (w moim przypadku): C:\Windows\Fonts, ale to nie działa. Próbowałem także funkcji AddFontResource, ale również nie instaluje czcionki. Szukałem w helpie Delphi, w necie, ale nic nie znalazłem.

Mam Windows XP oraz Delphi 7.

Pomocy [wstyd]

0

mozesz uzyc czcionki ladowanej bezposrednio z zasobow w exe - nie potrzebujesz zewnetrznego pliku. poczytaj o zasobach.
poza tym. nie napisales czy sa jakies objawy tego... wywala blad, czy cionka nawet sie nie kopiuje do \fonts ?
czy moze kopiuje ale programy jej nie widza?

0

sam pisałeś instalator? Nie lepiej skorzystać z gotowca, np. InnoSetup - darmowy, prosty i ma taaakkkiieeee możliwości

0

polecam sposób miskaD innosetup jest fajny i wmiare łatwy w obsłudze

A jak sie uprzesz to mozna samemu

uses Registry; 

procedure TForm1.Button1Click(Sender: TObject); 
var 
  hReg: TRegistry; 
  hBool : bool; 
begin 
  CopyFile('C:\FONT.TTF', 'C:\WINDOWS\FONTS\FONT.TTF', hBool); 
  hReg := TRegistry.Create; 
  hReg.RootKey := HKEY_LOCAL_MACHINE; 
  hReg.LazyWrite := false; 
  hReg.OpenKey('Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Fonts', 
               false); 
  hReg.WriteString('FONT (TrueType)','FONT.TTF'); 
  hReg.CloseKey; 
  hReg.free; 

  AddFontResource('c:\windows\fonts\FONT.TTF'); 
  SendMessage(HWND_BROADCAST, WM_FONTCHANGE, 0, 0); 
end;
0

@Misiekd:
Mój instalator wymaga klucza seryjnego ! Tzn: przed instalacją użytkownik który instaluje grę musi wpisać numer seryjny. To po pierwsze. A po drugie:
@cimak:
Nawet nie kopiował do katalogu Fonts.
@puchi:
[browar] THX.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0