Witam
Problem jest następujący, obrót "oka" którym patrzymy na mapę, następuje zawsze wg. jednego punktu :/ próbowałem rożne modyfikacje i nie dawało to oczekiwanego rezultatu, zależy mi by w moim programiku można było poruszać "okiem" jak w grach z widokiem z pierwszej perspektywy.
Do rzeczy:

var
poz_x := -0.5;
poz_y := -0.3;
poz_z := -3.7;
obrot_poziom := 34;
obrot_pion := 34;

procedura
glTranslatef(poz_x, poz_y, poz_z);

glRotatef(obrot_poziom, 1, 0, 0);
glRotatef(obrot_pion, 0, 1, 0);
glRotatef(75, 0, 0, 0);

zmienne poz_x, poz_y, poz_z poruszają okiem. a do obrotu sluża obrot_pion, obrot_poziom

poruszanie : strzałki:
if key = vk_left then Inc(obrot_pion);
if key = vk_right then Dec(obrot_pion);
if key = vk_up then Inc(obrot_poziom);
if key = vk_down then Dec(obrot_poziom);

proszę o jakies wskazówki :)
z góry dzieki