Sztuczna inteligencja dla komputera - kółko i krzyżyk

0

Otóż stworzyłem program bazujący na dziewięciu speedbuttonach. Ułożone są w ten sposób, że tworzą "planszę" do gry w kółko i krzyżyk. Gracz zaznacza pole, w które wpisywany jest X. Po wciśnięciu na button komputer, wykonuje on ruchy zależnie od położenia X. Co proponujecie zrobić, aby sztuczna inteligencja pracowała w miarę dobrze?

0

Mini max:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_min-max
Ewentualnie możesz dodatkowo pomyśleć o alfa beta:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Algorytm_alfa-beta

0

OK, ale jak zastosować ten pierwszy algorytm w programie?

0

Nie czytałem linków, ale stworzyłem kółko i krzyżyk, gdzie naprawdę myślę, że jest niezły poziom komputera.

Rozwiązanie jest proste. Po moim ruchu, komputer sprawdza, czy musi się bronić. Jeśli musi, to się broni. Jeśli nie musi, to sprawdza, czy może jakoś zaatakować. I wtedy atakuje.
Oczywiście nie ma to nic wspólnego ze sztuczną inteligencją, ale działa calkiem fajnie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1