Grafika 2D pod FPC

0

Hej,

Mam nastempujący problem: Korzystam z silnika grafiki WinGraph, który jednak wreszcie okazał się za wolny.. Więc myśle nad przesiadką pod DirectDraw. Jednak nie zbyt wiem jak sie nauczyć DirectDrawa, a google (chyba) na ten temat milczy. Może zna ktoś jakiś kurs, albo jakiś inny interface który pozwoli na szybką grafikę 2D.

0

może to Ci ułatwi zadanie http://www.clootie.ru/fpc/index.html

0

Nie, to wszystko widzialem =P. Pierwsze to interface DirectX pod FPC, a drugie nie chce dzialac pod FPC =P.

Nie mniej, dzięki za pomoc, jednak znalazłem coś o OpenGL pod FPC. Teraz mam taki problem:
OpenGL używa procedur gdzie jest zakres -1..1 dla x i y, a ja chciałbym np: 0..800, na 0..600. Czy jest taka możliwość?

0

Zawsze można napisać procedurę ze swoim zakresem która bezie go zamieniała na zakres oryginalnej procedury, ale to dodatkowe obliczenia które mogą nieco zwolnić wyświetlanie danego elementu.

0

Jakie procedury?
-1..1 chodzi o liczby typu float nie o integer.

0

Gawronxxl: można, ale właśnie miałem ten sam dylemat, znalazłem, procedura to: gluOrtho2D.

Shadow85: Procedury to GlVertex2f i GlVertex2i . Pierwsza to float, druga integer =P.

Nie mniej mam nastempny problem:

Procedura GlutMainLoop utrudnia pisanie duzych aplikacji, czy wie ktos jak mozna ja zastompic wlasna petla komunikatow?

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1