Szybki czat w Delphi

0

Czym powinienem się zainteresować aby zrobić dość szybki Czat w Delphi (tak by wiadomości przychodziły od razu)? Czat nie miał by polegać na rozmowie między dwiema osobami lecz nawet dwudziestoma na raz. Nie chce stosować zasady klient-serwer czyli że trzeba podawać IP co wejście... Najlepiej jak by przez MySQL pomyślałem lecz jak kiedyś próbowałem zrozumieć to cudo to niestety nie udało mi się dojść do końca jak zrobić rejestracje, logowanie i odczyt danych. Poradziłem sobie z rejestracją, z logowaniem i odczytem danych był jednak problem bo nie wiedziałem jak poprawnie odczytać dane według ID. Tak więc myślę że z MySQL też sobie dam spokój. Proszę o jakieś propozycje...

Chyba że jest tu ktoś kto pomoże skumać MySQL w Delphi?

0

Wybacz, ale co ma MySQL do chata ? chcesz przechowywać zapis rozmów ? Poza tym... skoro tak Cie boli podawanie IP serwera za każdym razem, to zrób sobie plik konfiguracyjny, który będzie przechowywał raz podane IP i potem już go używał automatycznie.

Nie wiem, czy jesteś świadom, ale MySQL to baza danych, a nie jakieś "super-hiper-coś" do komunikacji sieciowej ;p

0

Zgadzam sie z przedmowcą SQL jest to baza danych. Możliwe że chciałeś to wykorzystać jako nośnik danych czyli zapisywać za pomocą SQL-a słowa i wysyłać osobiście odradzam na tym poziomie i proponuje zastosować zwykły tekst.

0

Wiem o tym jednak myślałem żeby przebieg rozmowy był zapisywany do bazy i z tego został wysyłany do kienta. Co do IP to chce by to był czat nie zależy. W końcu nie każdy ma zewnętrzne IP a jeszcze inni mają zmienne IP (np. Neostrada)

0
Zeelofq napisał(a)

Wiem o tym jednak myślałem żeby przebieg rozmowy był zapisywany do bazy i z tego został wysyłany do kienta. Co do IP to chce by to był czat nie zależy. W końcu nie każdy ma zewnętrzne IP a jeszcze inni mają zmienne IP (np. Neostrada)

A jak działają komunikatory? Każdy ma zewnętrzne IP? Nie, ale każdy może z nich korzystać. Po to są sockety.

A jeśli chodzi o bazę, to można zapisywać do niej różne informacje(konta użytkowników, aktualne sockety dla użytkownika itd).

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1