Sumowanie Checkbox'ów

0

Mam program graficzny (realizowany w OpenGL), który działa w zależności od nastaw dobieranych checkbox'ami. Nie ma problemu, gdy każda z tych nastaw jest dobierana pojedynczo. Mam wtedy ciąg: nastawa-wykonanie, nastawa-wkonanie itd - proste.

Do całości muszę dodać jednak RESET, przywracjący checkbox'y do wartości początkowych. I tu jest problem. Każda programowa (tj. dokonana przez zwykłe proste podstawienie) zmiana wartości 'checked' checkbox'a powoduje wykonanie akcji zdarzenia OnClick. Jak to pominąć? Jak zmieniać wartości checkboxów, bez wywołowyania zdarzenia OnClick, albo, jak spowodować by checkbox rozróżniał, że zmiana wartosci właściwości 'checked' nastąpiła w soposób programowy, a nie przez akcję użytkownika?

0

Zastanawiałeś się kiedyś, co to jest to magiczne 'Sender' w parametrze procedury 'OnClick'?

0

TBSO, nie rozwiązałeś problemu to się nie wymądrzaj.
Poniżej znajduje się skuteczne rozwiązanie, które ktoś mi polecił; patrz i się ucz ...

var event: TNotifyEvent;

event := sCheckBox.OnClick;
sCheckBox.OnClick := NIL;
sCheckBox.Checked := newValue;
sCheckBox.OnClick := event;

0

//edit

TBSO, nie rozwiązałeś problemu to się nie wymądrzaj.
Ciach, maże wszystko (było piękne rozwiązanie z sender'em i nie tylko). Nie zasłużyłeś. Mam nadzieje, że nie zdążyłeś skopiować.
TBSO podał ci sedno problemu. Bo twoje rozwiązanie - oj marne, marne. Będziesz tak z każdym checkbox'em robić ? :>

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 0, botów: 1

Robot: Applebot