Witam.
Otóż zabrałem się do pisania w Delphi programu który z kolei pisałby kod w języku bacom w którym byłby kompilowany i wgrywany do mikroprocesora [???] Chodzi o to że stworzyłem sobie układ elektroniczny zwany jako wyświetlacz widmowy Np taki jak TEN. I ten program w delphi ma za zadanie sczytać kolejne piksele z bitmapy i przekształcić je w bajty kodu i zapisać je w języku bacom . Tą część programu mam już gotową łącznie z optymalizacją kodu bacom (oszczędność pamięci) . Jednak program ten czyta tylko bitmapę w kształcie prostokąta i trudno w ten sposób stworzyć ilustrację wyświetlaną na całej powierzchni koła (problem synchronizacji czasu oraz narysowania rysunku w odpowiedni sposób) . I chciałbym dodać funkcję typu wstawiamy obrazek do image następnie wydzielamy z tego okrąg ( ustawiamy która cześć obrazka nas interesuje np . Część znajdująca się wewnątrz wygenerowanego okręgu) i sczytujemy promieniście od środka w kierunku krawędzi okręgu (zgodnie z ruchem wskazówek zegara) np po 8 piksele (z czego środkowy jest wspólny) I w tym tkwi problem bo nie mam pojęcia jak się do tego zabrać. (czytaj. do odczytania pikseli w ten sposób)
To tak już poprawiam.
*Program jest pisany w Delphi i ma za zadanie z podanych danych utworzyć kod w BASCOMie (środowisko programistyczne mikroprocesorów). Postanowiłem takowy program zrobić ponieważ przeliczanie i napisanie kodu do mojego projektu (czytaj. Zegar Widmowy, Wyświetlacz widmowy coś jak TEN)jest bardzo czasochłonne i czasem sam kod może zajmować do kilku tysięcy linijek (w bascomie) , zależnie od tego co chcemy wyświetlić.
Czynności zrobione:
*Program (w delphi) "zbiera" od nas prawie wszystkie potrzebne informacje np. czas, końcówki portów, ilość pikseli, plik bitmapy. Następnie pobiera z niej wartości pikseli (wszystkie poza białym to logiczne 1) i zapisuje je w postaci dziesiętnej jako jeden bajt (0-255 Spowodowane jest to łatwiejszą obsługa mikroprocesora którego nóżki podzielone są na porty po 8 pinów) i przekształca je do kodu bascom.
*Zrobiona jest również optymalizacja kodu (powtarzające wartości są wpisywane do kodu tylko raz i mnożony jest czas przez ilość powtórzeń .
*Inne wodotryski typu tworzenie kodu sprawdzającego prędkość obrotowa itp.
Czynności niezrobione:
**Najpierw opisze zasadę działania tego zegara, wyświetlacza. Otóż jest to pojedyncza linia diód świecących sterowana mikroprocesorem i umieszczona na ruchomym śmigle którym kręci silnik elektryczny lub cokolwiek innego. Obraz powstaje przez gaszenie i zaświecanie diód w ściśle określonym czasie podczas obrotu.
- I tutaj jest problem ponieważ chcę zrobić tak by w programie dało sie wczytać rysunek (bitmapę) tak aby móc nią swobodnie poruszać aby można było wybrać cześć obrazka która nas interesuje np znajdująca się w znaczniku (okrąg z zaznaczającym środek obrazu. Ale to nie jest najważniejsze Chodzi mi o sposób dzięki któremu będę mógł odczytać kolor pikseli znajdujących się w kole. Mają one byc odczytywane rzędami od środka do zewnątrz obrazu zgodnie z ruchem wskazówek zegara.