Zapisywanie i odczytywanie gry

0

Witam! Chcę zrobić w Delphi grę pt. "F1 Menager". W tej grze będzie można kupować części zamienne, kierować bolid do boksu itd. Mam problem, ponieważ chcę zrobić tak, aby można było zapisywać i odczytywać stan gry. Nie wiem jak to zrobić. Proszę o pomoc. Z góry dziękuję.

0

Jak potrafisz zrobić grę to samo zapisywanie powinno być łatwe dla Ciebie ;)
To chyba wystarczy zapisywać pozycję bolidu, jakie części się ma itp. czy się mylę? :P

0

w pliku zapisu muszą być wszystkie zmienne określające stan gry

0

Napisz klasę która ściąga nazwy obiektów ich wektory i fizykę i to obuduj z odczytem będzie gorzej. Korzystasz z gotowego silnika graficznego?
Jeżeli tak to z reguły masz to obudowane.. Tylko przelecisz po 'żywych' obiektach, postaciach, samochodach i ściągniesz potrzebne informacje przy odczycie zapiszesz je w obiektach.. trochę gorzej z fizyką.
Masz gotowy silnik do fizyki czy korzystasz z własnego?

0

trzymaj obiekty w tablicach, wtedy łatwo wszystkie tego samego typu dopadniesz zwykłą pętlą
wczytanie podobnie będzie, czytasz plik, np na początku jest lista koszów na śmieci, czytasz je aż napotkasz coś innego, po sczytaniu każdego dodajesz go do odpowiedniej tablicy

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1