witam ostatnio siedze sobie nad takim programikiem ktory to ma wlasny system kolizji i system ruchu fizycznego. Wszystko robilem od podstaw i jestem z niego bardzo zadowolony. Problem w tym ze program niestety ale wydajnoscia nie grzeszy :(
Ogolnie cala sprawa polega na tym ze mozna dodawac na plansze pileczki i to sa oddzielne obiekty. Kazda pileczka ma wskaznik na tablice wskaznikow zawierajaca liste tych pileczek. Operuje na wskaznikach zeby bylo o wiele szybciej itp ale mimo wszystko to nie jest najtrudniejsze. Jesli stworzymy 4 pileczki to ilosc "prob kolizji" wynosi (4-1)*4/2 czyli (n-1)*n/2 dla n-pileczek. Latwo sie domyslic ze dla 1000 pileczek ilosc prob bedzie wynosila okolo 500000 co jest niedopuszczalne dla procesora. Dodam ze kazda pileczka posiada swoje wlasne wspolrzedne ktore poczatkowo chcialem wykorzystac do rozbicia ich na mniejsze "bloki" zeby pomijac te pilki ktore sa absurdalnie daleko zeby wykonywac obliczenia z nimi.
Zeby przyblizyc zapodam linka (od razu widac jak zwalnia caly silnik fizyczny przy wiekszej ilosci pileczek http://www.netgods.xt.pl/project1.rar
Mam nadzieje ze ktos mi <ort>wskarze </ort>jakies sensowne rozwiazanie tego problemu (albo potwierdzi rozbicie obiektow do mniejszych kontenerow opartych o ich wspolrzedne)
Pozdro...