Skąd można pobrać pliki potrzebne do działania openGl w delphi 7?na jednej ze stron znalazłem link do tych plików ale niestety nie działał.Dziękuje za odpowiedzi. Aha i jeszcze jedno czy to że mam zainstalowane komponent delphix może jakoś komplikować pracę z openGl?
O ile pamiętam wszystko co potrzeba Ci do pisania aplikacji wykorzystujących OpenGL masz zainstalowane razem z Delphi.
Możesz dodatkowo wykorzystać WinAPI, żeby niepotrzebnie nie pakować śmieci do pliku exe.
uses OpenGl;
Mi się wydaje że są potrzebne jakieś pliki.Ściągnąłem stąd kod źródłowy programu kostka 3D i on nie działa.Występuje taki błąd: Error in module: Declaration of class Tprojekt_1_form is missing or incorrect. Gdzieś czytałem że są potrzebne jakieś pilki, między innymi jakieś pliki należy skopiowiać do katalogu systemowego WIN32
Na przedostatniej pozycji masz paczke do OpenGL
Ok dzięki.Ale nie bardzo wiem który plik do jakiego folderu przenieśc.
W zależności od tgo których z modułów chcesz użyć w swojej aplikacji te dodajesz do projektu (bynajmniej tak mi sie wydaje) ;]
Aha.Myślałem że można je jednorazowo skopiowiać i będą na stałe.
BO z tego co wiem trzeba dodac po prostu biblioteki do projeku :))))))... A tak btw zapoznajs ie z glutem na poczatek ulatwi Ci zabawe z opengl :)
Kurde, panowie!! OpenGl domyślnie jest dostarczane razem w windowsem. Położenie tych plików to ..\Windows\System32\Glu32.dll. Dla starszych wersji delphi trzeba ściągnąć API w tym języku czyli pliki GL.PAS i GLU.PAS. Domyślnie API jest w C. Nie wiem od której wersji delphi jest unit OPENGL.PAS. Zawiera on w sobie GL i GLU. Nie potrzeba nic więcej. Co do Twojej nieszczęsnej kostki. Może używa ona komponentów GlScene, lub innych, które definiują jakieś klasy. Do samego rysowania prymitywów graficznych nie potrzeba nic poza windowsem i exekiem. Czy możecie troszkę obadać teren zanim zaczniecie debatę de facto wprowadzającą w błąd innych zainteresowanych aczkolwiek nieobeznanych z tematem? Co do GLUT - odbierasz sobie przyjemność tworzenia i poznawania od podstaw. Niezła zabawa jest gdy korzystasz nie z VCL a z czystego API Win do tworzenia okna. 400 wierszy kodu na sam szablon. Polecam też strony sulaco. Jest sporo tutoriali. Wpisz też Jan Horn. Coś znajdzie.