opengl w delphi

0

Skąd można pobrać pliki potrzebne do działania openGl w delphi 7?na jednej ze stron znalazłem link do tych plików ale niestety nie działał.Dziękuje za odpowiedzi. Aha i jeszcze jedno czy to że mam zainstalowane komponent delphix może jakoś komplikować pracę z openGl?

0

O ile pamiętam wszystko co potrzeba Ci do pisania aplikacji wykorzystujących OpenGL masz zainstalowane razem z Delphi.
Możesz dodatkowo wykorzystać WinAPI, żeby niepotrzebnie nie pakować śmieci do pliku exe.

0
uses OpenGl;
0

Mi się wydaje że są potrzebne jakieś pliki.Ściągnąłem stąd kod źródłowy programu kostka 3D i on nie działa.Występuje taki błąd: Error in module: Declaration of class Tprojekt_1_form is missing or incorrect. Gdzieś czytałem że są potrzebne jakieś pilki, między innymi jakieś pliki należy skopiowiać do katalogu systemowego WIN32

0

http://www.unit1.pl/144,idx

Na przedostatniej pozycji masz paczke do OpenGL

0

Ok dzięki.Ale nie bardzo wiem który plik do jakiego folderu przenieśc.

0

W zależności od tgo których z modułów chcesz użyć w swojej aplikacji te dodajesz do projektu (bynajmniej tak mi sie wydaje) ;]

0

Aha.Myślałem że można je jednorazowo skopiowiać i będą na stałe.

0

BO z tego co wiem trzeba dodac po prostu biblioteki do projeku :))))))... A tak btw zapoznajs ie z glutem na poczatek ulatwi Ci zabawe z opengl :)

0

Kurde, panowie!! OpenGl domyślnie jest dostarczane razem w windowsem. Położenie tych plików to ..\Windows\System32\Glu32.dll. Dla starszych wersji delphi trzeba ściągnąć API w tym języku czyli pliki GL.PAS i GLU.PAS. Domyślnie API jest w C. Nie wiem od której wersji delphi jest unit OPENGL.PAS. Zawiera on w sobie GL i GLU. Nie potrzeba nic więcej. Co do Twojej nieszczęsnej kostki. Może używa ona komponentów GlScene, lub innych, które definiują jakieś klasy. Do samego rysowania prymitywów graficznych nie potrzeba nic poza windowsem i exekiem. Czy możecie troszkę obadać teren zanim zaczniecie debatę de facto wprowadzającą w błąd innych zainteresowanych aczkolwiek nieobeznanych z tematem? Co do GLUT - odbierasz sobie przyjemność tworzenia i poznawania od podstaw. Niezła zabawa jest gdy korzystasz nie z VCL a z czystego API Win do tworzenia okna. 400 wierszy kodu na sam szablon. Polecam też strony sulaco. Jest sporo tutoriali. Wpisz też Jan Horn. Coś znajdzie.

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1