Szukałem wszędzie, ale nie mam pojęcia o co chodzi...
Problem dotyczy mojej gry internetowej.
Na niektórych kompach uruchomienie serwera powoduje lagi UDP (protokół TCP za to działa sprawnie), z tym, że ów UDP pochodzi z pakietu Indy. Nie jest to przeciążenie łącza, ponieważ na LANie również są lagi, ba, nawet na serwerowym kompie wpisanie 127.0.0.1 nie wiąże się z pingiem równym 0 (jak to na większości komputerów jest), tylko ok. 45ms, do tego jakby "zjadanie" pakietów UDP. Dodam również, że łączenie się na serwer dedykowany umieszczony w Gdańsku nie sprawia problemów i ping wynosi wówczas od 20 do 30ms, a gra przebiega płynnie.
Co może być przyczyną "zjadania" pakietów w IdUDPServer i -Client? Dodam, że inna gra korzystająca z UDP (nie Indy) chodziła idealnie na LANie.
Moja gra używa do TCP socketów Delphi, z którymi nie ma problemów, jednakże właśnie na nich ping wynosi ok. 45 ms (powinien wynosić 0), jednak testy błędów nie wykryły. Tylko używany do gry IdUDPServer gubił pakiety i ich części docierały poszatkowane do klientów (powodowały błędy, gdybym nie przechwytywał wyjątków, gra zwiesiłaby się na amen).
Na moim komputerze jest OK... Nie wiem, o co chodzi. W Sieci niczego nie ma na ten temat, albo źle szukałem (choć jestem dość zdesperowany).
Jestem pewien, że to coś z Indy, albo coś z zewnątrz blokuje grę... Tylko ta druga, sprawdzana gra nie-na-Indy działała dobrze... Ech, może ktoś miał podobny problem?