MMO w Delphi - Kilka Pytań...

0

Siemka,
mam takie pytanko do może bardziej doświadczonych programistów...

Chciałbym zrobi gre MMORPG w 2D... i niewiem od czego zacząc...
Zrobiłem już gre taką typowom Single Player RPG tzn. chodze sobie ludzikiem po mapie ;].

Uważam, że to co zrobiłem to był totalny niewypał...

więc przejde do rzeczy.

1.Chciałbym zrobić gre MMORPG 2D w której (dla przykładu) chodze X-em po mapie która złożona jest z "kratek" czyli takich kratek jak w grze w statki z tym, że z osiami X i Y, i tutaj pytanie: Od czego zacząć, jakich komponentów użyć i może na wstępie : Czy w Delphi da się coś takiego w ogóle zrobić !

2.Czy dałoby się zrobić coś takiego, że jest mapa (np. 10x10 kratek) i gracz widzi tylko 3x3, i kiedy poruszy się np. w lewo to z prawej strony pojawiają się 3 kratki a z lewej ucinają (tak jak to w większości gier MMORPG jest :) )

  1. Czy stworzenie serwera gry który mógłby Odbierać pakiety i je w jakikolwiek sposób przetwarzać jest trudny do zrobienia?

  2. Czy dałoby się np. na kratce o wsp. (9,9) zrobić dla przykładu kratke na którom nie da się wejść ?

To o co pytam to tylko pytania czy się da tzn. odpowiedzi tj. TAK/NIE, ale prosiłbym o jakieś szczegóły, od czego zacząć, jak i co do czego poskładać ;] itd itd...

Bardzo prosze aby nie pisać postów takich jak "Przeczytaj FAQ/i naucz się podstaw Delphi" bo to to ja akurat kumkam co nieco więc nie ma po co, ale jeżeli ktoś poda jakiś konkret np. "Przeczytaj np. tutoriala na wp.pl" << przykład :P to będe mugł mu podziekować :)

Pozdro, Malyna

@Edit

Jeśli ktoś kiedyś robił już taką gre i ma jakieś source to bardzo prosze... nie chodzi tu o przywłaszczanie sobie czyjeś własności ale po prostu chciałbym wiedzieć jak co zrobić i jak to działa :)

@edit2

Zna może ktoś z jakimiś tutorialami?

0
malyna napisał(a)

Bardzo prosze aby nie pisać postów takich jak "Przeczytaj FAQ/i naucz się podstaw Delphi" bo to to ja akurat kumkam co nieco więc nie ma po co, ale jeżeli ktoś poda jakiś konkret np. "Przeczytaj np. tutoriala na wp.pl" << przykład :P to będe mugł mu podziekować :)

Ale niestety to jedyna odpowiedz jaka mozesz dostac, wszystko co Ci potrzeba do takiego projektu jest - allegro, sockety i kilka innych libow do dzwieku np. reszta to programowanie. Jedyne co Ci moge doradzic to stworzenie sobie algorytmu calej gry w bardzo wysokopoziomowym pseudojezyku i przeanalizowanie kazdej linijki.

0

hu hu ... więc przynajmniej podałeś 2 konkrety :)

allegro i sockety :) teraz o tym poczytam i się CZEGOŚ naucze :)

może więcej konkretów :P?

@Edit

dzwięk to małe piwo :P

@edit2

weź wrzuć linka :P szukać mi się niechce

0

weź wrzuć linka :P szukać mi się niechce

Ty nie musisz, google to za Ciebie zrobi [glowa]

0

ja nie wiem po co pytać czy można .. wszystko jest możliwe ;) ograniczają Cię tylko Twoje umiejętności, wyobraźnia i czas :)
Skoro mówisz że z Twojego "Single Player RPG" nic nie wyszło, to z MMORPG będzie to samo jak się nie podszkolisz :P

0

dobra dobra :P poszukałem, ale czy "allegro" to nie jest C++ ?

@Edit

aha... a z tym RPG to niewypał był no bo nie wiedziałem jak go na MMO przerobić ;p

kurde @edit2

aha... czasu mam w hu*, bo widzisz mam 16 lat ;], szkołe możnaby powiedzieć w lekkim stopniu olewam :) i ogólnie to wyobraźnia pracuje :) więc wszystko good, ale niewiem jak zacząć te gre i od czego zacząć "szkolenie"

@edit3

ej, a jeśli w allegro jest bibliotekoom dla c++ to jak w delphi napisać takiego MMO ? Uczyć się c++ ? może jest delphiowa odmiana allegro ;] ? poradz coś :P plis?

0
malyna napisał(a)

aha... czasu mam w hu*, bo widzisz mam 16 lat ;], szkołe możnaby powiedzieć w lekkim stopniu olewam :) i ogólnie to wyobraźnia pracuje :)

Hehe, też mam 16 lat, i mam podobny problem. Każą mi się jakiejś Historii uczyć, a ja nie mam czasu na moje hobby - programowanie.

malyna napisał(a)

Uczyć się c++ ?

Tak, radziłbym. Pisząc w Delphi może nie trzeba używać tyle inteligencji, ale praca z C++ jest o wiele przyjemniejsza, i - wbrew opinii "wszystkich" - jak dla mnie C++ jest bardziej przejrzysty. To wszystko przez to co w Delphi znienawidziłem - bloki, a mianowicie słówka begin i end. fujj!

poza tym jeżeli znasz Delphi - nauka C++ pójdzie baaardzo szybko.

0
JaskMar napisał(a)

Tak, radziłbym. Pisząc w Delphi może nie trzeba używać tyle inteligencji, ale praca z C++ jest o wiele przyjemniejsza, i - wbrew opinii "wszystkich" - jak dla mnie C++ jest bardziej przejrzysty. To wszystko przez to co w Delphi znienawidziłem - bloki, a mianowicie słówka begin i end. fujj!

Uważaj co piszesz bo znowu wojnę możesz rozpocząć :D
ja tam bloki uwielbiam :-) .. Nie ważne w czym piszesz, ważne żebyś pisał i sprawiało Ci to przyjemność ;)

0

no dobra :P ale ja chciałbym wiedziec czy jest jakis zamiennik allegro dla delphi, bo w google (a raczej na stronach wyszukanych w nim :P) widziałem napisy tylko takie "Allegro for C++" czyli dla c++ ;/...
aha, w c++ jest możliwośc programowania objektowego? bo w delphi OCZYWIŚCIE TAK!, ale WinApi też nieźle znam ;]

więc czy jest jakiś zamiennik Alleggro dla Delphi, czy lepiej Od razu przeżucic się na c++ ?

dajcie linki do jakiś KONKRETNYCH PEŁNYCH kursów c++ :P znalazlem w google pare, ale żaden nie był "od deski do deski" tj. były tzw. dzióry :)

Pozdro, Malyna

0

Odpowiedników jest wiele; pytanie co z nich potrzebujesz? Jeśli tylko podstawowe rysowanie obiektów, obrazów, figur, to i wykorzystanie Canvas i standardowe funkcje GDI oferują Ci aż nadto. Jeśli potrzebujesz czegoś więcej, n.p.: DirectX dla Delphi, to proponuję Asphire. Ewentualnie możesz użyc OpenGL.

Z tego co piszesz, widzę, że obsługa Canvas wystarczy.

0
malyna napisał(a)

aha, w c++ jest możliwośc programowania objektowego? bo w delphi OCZYWIŚCIE TAK!, ale WinApi też nieźle znam ;]

Jest, i obiektowosc w C++ jest troche bardziej rozwinieta niz w Delphi. Tylko co ma do tego WinAPI?

0

Łokej... no to tak...
niewiem dlaczego napisałem WinApi :P jakoś tak to trzasnoolem ;-p

aha... poszukałem troche na Unit1.pl i dowiedziałem się, że do tego typu gry można zastosować biblioteki "Omega", no i właśnie je ściągnoołem i widze, że z tego takowom gre da się z nich zbudować...

tylko teraz takie pytanko... ma ktoś jakieś kursy internetowe i takie tam na temat tych socketów?

chciałbym wiedzieć: Jak zrobić system logowania? no i coś o tych Socketach...

Pozdro, Malyna [wstyd]

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1