czesc, mam problem pisze gre i potrzebuje jakiegos polecenia aby sprawdzic czy w danym punkcie jest pixel bialy. powiedzmy ze mam pole 20x20, i np w polu 15,6 jest pixel na bialo i ja bym chcial zrobic tak, ze
[quote]if pixel=bialy then cos_tam[/quote]
tylko jak mozna sprawdzic czy pixel jest na bialo?
0
0
Nie wiem w jakim trybie piszesz. W BGI używa się funkcji
GetPixel(X, Y :Integer) :Word;
Zwraca ona kolor piksela o wsp. X, Y. Teraz wystarczy porównać ze stałą koloru i masz. Dla grafiki 13h użyj tej funkcji:
FUNCTION GetPixel(Buf :Pointer; X, Y :Word) :Byte; ASSEMBLER;
ASM
LES DI, Buf
MOV AX, [Y]
MOV DI, AX
SHL AX, 8
SHL DI, 6
ADD DI, AX
ADD DI, [X]
MOV AL, BYTE PTR ES:[DI]
END; { GetPixel }
Gdzie Buf to bufor z którego pobierasz. Jeżeli od razu z ekranu to podstaw
GetPixel(Ptr($A000, 0000), X, Y)