Witam,
Mam za zadanie napisać gierkę w pascalu, która ma za zadanie wyjść z labiryntu... 0 - puste miejsca, 1 ściany.... 3 pionek... I teraz mam pytanko... Jak powinien wyglądać warunek, tak, żeby po naciśnięciu np strzałki w górę miejsce gdzie się znajduje 3 (załóżmy, że w centrum) stało się 0 i przesunęło o 1 do góry?
Póki co to takie coś napisałem, ale to nie działa... mogę prosić o jakąś podpowiedz? Niestety to co napisałem nie działa... Znaczy się 3 staje się 0, ale komórka znajdująca się powyżej nadal jest zerem...
Znak := ReadKey;
for I := 1 to 10 do
begin
for J := 1 to 10 do
if ((Upcase (Znak) = 'W') and (Tab [I, J] = 3)) then
begin
Tab [I, J] := 0;
Tab [I+1, J] := 3;
GotoXY (I*4, J);
Writeln (Tab [I, J]);
end;
end;
end;
Z góry dziękuje za odpowiedz...