Maksymalny rozmiar bitmapy

Odpowiedz Nowy wątek
2007-02-13 09:25
Chriss
0

Witam! Czy ktos wie jaki może być maksymalny rozmiar bitmapy pamięciowej w Delphi? Mam ogromną ilość obrazków 256x256px i potrzebuje to połączyć w całość i zapisać jako jpeg. Czy idzie to zrobić w delphi. Czy sa jakieś ograniczenia w ilości pikseli na bitmapie albo w ilości miejsca zajmowanego przez taką bitmape w pamięci? Ewentualnie najprostszym rozwiązaniem byłoby znalezienie programu który to już robi. Zależy mi żeby wszyskie pliki połączył w całośc naraz, bo są w jpeg i łączenie po kawałku i zapisywanie w jpeg pogarszałoby ich jakość, a zapisywanie w bm nie wchodzi w gre bo to sa ogromne rozdzielczości. PLiki mam w formacie X-Y.jpg. Ma ktoś jakiś pomysł? Dzieki

Pozostało 580 znaków

2007-02-13 09:35
Chriss
0

Aha...i zdjęcia nie zachodzą na siebie

Pozostało 580 znaków

2007-02-13 12:04
0

Chyba jedynym ograniczeniem są możliwośći twojego komputera. Kiedyś pisałem podobny prgram do twojego, z tą różnicą, że działał w odwrotną stronę i mimo, że bitmapa była spora (ok. 10 000 x 10 000), to poprostu troche to trwało.


Pozostało 580 znaków

2007-02-13 12:49
Chriss
0

No ja potrzebuje tak plus minus 60000x26000... ;-P

Pozostało 580 znaków

2007-02-13 14:07
Chriss
0

Mam problem... jak pisze
B := TBitmap.Create;
B.Width:=60000;
B.Height:=26000;

Wywala mi komunikat, że
"Parametr jest nieprawidłowy"
jak ustawie rozmiar na np 10000x10000 to wywala komunikat:
W magazynie za mało miejsca aby wykonać to polecenie.

Mam 768MB ramu. Jak zwiększyśc dostępny rozmiar pamięci dla tego zadania, albo jak zrobić to w inny sposób?

Pozostało 580 znaków

2007-02-13 15:43
0

:| Powaliło cię? Chcesz w pamięci utworzyć bitmapę mającą 4,5 GB? Nawet jeśli stworzysz wynikowy obraz używając cache'owania danych na dysku, to kompletnie nikt tego twojego JPGa nie odczyta. Bo co z tego, że będzie zajmował "zaledwie" x-set MB po skompresowaniu, skoro JPEGa przed wyświetleniem trzeba zdekompresować [glowa]

Pozostało 580 znaków

2007-02-13 16:20
0

Fazy emocjonalne podczas czytania: :| -> :-| -> :-) -> :-D -> [green] -> [rotfl] . Czy masz zamiar zbudować na kompie powierzchnię księżyca? Rozmiar tej bitmapy i tak przekracza możliwości kart graficznych, tak więc rysuj na bierząco tylko wyświetlany fragment obrazu. Po co alokować całą bitmapę skoro monitor pokazuje na raz tylko fragment.


<span style="color: blue">"Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem."
s.p. Marco Pantani
</span>

Pozostało 580 znaków

2007-02-13 17:21
Chriss
0

Adam...mi chodzi o to zeby z tych kawałków sklecić całą bitmapę i ją ZAPISAĆ. A po co? Np po to zeby to potem wywołać w odpowiednio dużym formacie...

Pozostało 580 znaków

2007-02-13 17:39
0

Wywołać? Toż to daje w fotograficznej jakości 2400dpi: 60 000px/(2400px/1cal) = 1cal 60 000px/2400px = 1cal 25 = 25,4mm * 25 = 635mm = 0,635m

Chcesz zrobić wydruk zdjęcia o super fotograficznej jakości i wymiarach 0,635x0,275m?


<font color="red">Konto porzucone</span>

Dzięki wszystkim forumowiczom za lata wspólnych dyskusji; miłej zabawy w programowanie!
Sławomir 'Szczawik' Włodkowski

Pozostało 580 znaków

2007-02-13 17:45
Chriss
0

szczawik...rozdzieczośc w fotolabach to 300dpi

Pozostało 580 znaków

2007-02-13 19:35
0

Pokombinuj. Będzie trochę zabawy. Buduj bitmapę rzędami.

Tworzysz tablicę

// N - liczba bitmap
Line :array [1..256*N] of record R, G, B :Byte;

Ze wszystkich pierwszych lini bitmap tworzysz jedną linię i zapisujesz ją do pliku.
Ze wszystkich drugich linii bitmap tworzysz jedną linię i zapisujesz ją do pliku.
(...) i tak do skutku.

user image


<span style="color: blue">"Kolarstwo to jedna z najtrudniejszych dyscyplin sportu. Nawet najgorszy kolarz jest wciąż wybitnym sportowcem."
s.p. Marco Pantani
</span>

Pozostało 580 znaków

Odpowiedz
Liczba odpowiedzi na stronę

1 użytkowników online, w tym zalogowanych: 0, gości: 1, botów: 0