Wie ktoś może jak obsługiwać sieć lokalną przy pomocy TP?? Chce stworzyć prostą grę sieciową
ale mam z tym problem:( Czy jest to tylko kwestia wysyłania danych na odpowiednie porty??
Jeśli tak to na które??
Trzeba zacząć od tego czy w ogóle umiesz napisać jakąkolwiek grę, niekoniecznie sieciową.
Jesli nie umiesz to na razie o grach sieciowych zapomnij i zabierz się za "nałókę". :)
Ale jak widac kolega nie chce napisac w Delphi tylko w TP, widzialem taki modol w internecie ale chyba dla zwyklych pascalowcow niemozliwe. A jezeli napisales gierke to fajnie jak bys ja tu zaprezentowal http://www.black-system.yoyo.pl
Zależnie od tego, czy jest to TP dla DOS, czy TP dla Windows (nie wspominając już o Delphi) zadanie zmienia poziom trudności.
W DOS jest dosyć znaczny (ale kto chce w tamte czasy wracać? - może od razu cofnąć się do ZX Spectrum..), w TP dla Windows jest w miarę (na ogół w grę wchodzą czyste sockety lub WSA), a w Delphi jest wręcz banalnie.
@cyriel - fajnie, gdybyś opisał bardziej szczegółowo środowisko, w którym tworzysz.
Tutaj masz po polsku ogólne omówienie sposobu dostępu do internetu pod DOSem. Sądzę, że archaiczność rozwiązań cię skutecznie odstraszy od Turbo Pascala. Mnie przynajmniej odstraszyła ;)
http://www.ap.krakow.pl/papers/tcpip1.html
Jeśli jednak musisz napisać w Pascalu, to mam masz linki:
http://www.brain.uni-freiburg.de/~klaus/pascal/sources/pktdrvtp.zip (Interfejs PKTDRVR dla TP7)
http://www.crynwr.com/packet_driver.html (specyfikacja funkcji PKTDRVR)
Osobiście radziłbym ci Free Pascala, jeśli nie chcesz pisać programu w Delphi. Poniżej strona omawiająca wyczerpująco programowanie sieciowe w Free Pascalu:
http://www.bastisoft.de/pascal/pasinet.html#chap1
Zresztą opisów do Free Pascala znajdziesz pełno, bo FPC ma obsługę socketów w bibliotece standardowej. (pewnie jest też coś po polsku - ja po prostu stron polskich nie znam, bo angielskie z reguły są bardziej wyczerpujące)