Witam,

Zrobilem program ktory prezentuje zasade dzialania Drzew Binarnych (na potrzeby wykladu) - jednak chcialbym zaimplementowac jeszcze zapis i odczyt nie bawilem sie jeszcze operacjami na plikach wiec mam problem jak zrobic to w przypadku takiego programu :

program drzewo_wyklad;

{$APPTYPE CONSOLE}

uses
  SysUtils;

type
  wsk=^wezel;

  wezel=record
        dana:integer;
        l,p:wsk;
        end;

//******************************************************************************
// procedura do wpisywania elementow
procedure wstaw(dana:integer; var head:wsk);
 var
 nowy:wsk;
begin
   if head=nil then
      begin
         new(nowy);
         nowy^.dana:=dana;
         nowy^.l:=nil;
         nowy^.p:=nil;
         head:=nowy;
      end
   else
      if dana<head^.dana then
         wstaw(dana,head^.l)
      else
         wstaw(dana,head^.p);
end;

//******************************************************************************
// procedura dopisujaca nastepny element z opisem sciezki
procedure wstaw_opis(dana:integer; var head:wsk);
 var
 nowy:wsk;
begin
   if head=nil then
      begin
         new(nowy);
         nowy^.dana:=dana;
         nowy^.l:=nil;
         nowy^.p:=nil;
         head:=nowy;
      end
   else
      if dana<head^.dana then
        begin
          writeln('ide w lewo');
          wstaw(dana,head^.l);
        end
      else
        begin
          writeln('ide w prawo');
          wstaw(dana,head^.p);
        end;
end;
//******************************************************************************
// procedura zwracajaca liczbe elementow w drzewie
procedure Elementy(head:wsk; var ilosc:integer);
begin
   if head <> nil then
      begin
        Inc(ilosc);
        Elementy(head^.l,ilosc);
        Elementy(head^.p,ilosc);
      end;
end;

//******************************************************************************
//procedura tworzaca nowe drzewo, konczenie po wcisnieciu "0"
procedure utworz_drzewo(var head:wsk;var ilosc:integer);

var
   dana:integer;

begin
    writeln('Aby zakonczyc wpisz "0"');
    readln(dana);
   while dana<>0 do
      begin
         wstaw(dana,head);
         readln(dana);
      end;
   Elementy(head,ilosc);
end;

//******************************************************************************
//procedura tworzaca nowe drzewo z opisem, konczenie po wcisnieciu "0"
procedure utworz_drzewo_opis(var head:wsk;var ilosc:integer);

var
   dana:integer;

begin
    writeln('Aby zakonczyc wpisz "0"');
    readln(dana);
   while dana<>0 do
      begin
         wstaw_opis(dana,head);
         readln(dana);
      end;
   Elementy(head,ilosc);
end;

//******************************************************************************
//procedura tworzaca drzewo z podanej ilosci elementow
procedure utworz_drzewo_ilosc(var head:wsk;var ilosc:integer);

var
   dana:integer;
   i:integer;

begin
   writeln('Podaj z ilu elementow ma sie skladac drzewo');
   readln(ilosc);

   for i:=1 to ilosc do
      begin
        readln(dana);
        wstaw(dana,head);
      end;
end;

//******************************************************************************
//procedura tworzaca drzewo z opisem sciezki z podanej ilosci elementow
procedure utworz_drzewo_ilosc_opis(var head:wsk;var ilosc:integer);

var
   dana:integer;
   i:integer;

begin
   writeln('Podaj z ilu elementow ma sie skladac drzewo');
   readln(ilosc);

   for i:=1 to ilosc do
      begin
        readln(dana);
        wstaw_opis(dana,head);
      end;
end;

//******************************************************************************
//procedura do wyboru tworzenia drzewa
procedure utworz(var head:wsk;var ilosc:integer);
var
  wybor:char;
begin
  writeln('W jaki sposob chcesz utworzyc drzewo:');
  writeln('[1] - podajesz dane, a na koniec wprowadzania podajesz zero');
  writeln('[2] - podajesz ilosc danych');
  readln(wybor);

    case wybor of
      '1' :utworz_drzewo(head,ilosc);
      '2' :utworz_drzewo_ilosc(head,ilosc);
    end;
   writeln('Drzewo sklada sie z ',ilosc,' elementow');
end;

//******************************************************************************
//procedura do wyboru tworzenia drzewa
procedure utworz_opis(var head:wsk;var ilosc:integer);
var
  wybor:char;
begin
  writeln('W jaki sposob chcesz utworzyc drzewo:');
  writeln('[1] - podajesz dane, a na koniec wprowadzania podajesz zero');
  writeln('[2] - podajesz ilosc danych');
  readln(wybor);

    case wybor of
      '1' :utworz_drzewo_opis(head,ilosc);
      '2' :utworz_drzewo_ilosc_opis(head,ilosc);
    end;
   writeln('Drzewo sklada sie z ',ilosc,' elementow');
end;
//******************************************************************************
// procedura wyswietlajaca posortowana zawartosc drzewa
procedure wyswietl(head:wsk);

begin
   if head<>nil then
      begin
         wyswietl(head^.l);
         write(head^.dana,' ');
         wyswietl(head^.p);
      end;
end;

//******************************************************************************
// funkcja zwracajaca adres znalezionego elementu
function Wyszukaj(head : Wsk; dana : integer) : Wsk;
begin
   if (head = nil) or (head^.dana = dana) then Wyszukaj:=head
   else
      if dana < head^.dana then Wyszukaj:=Wyszukaj(head^.l,dana)
      else Wyszukaj:=Wyszukaj(head^.p,dana);
end;
//******************************************************************************
// procedura do dopisywania elementow
procedure dodaj(var head:wsk);
 var
 nowy:wsk;
 dana:integer;
begin
  writeln('Podaj wartosc');
  readln(dana);
   if head=nil then
      begin
         new(nowy);
         nowy^.dana:=dana;
         nowy^.l:=nil;
         nowy^.p:=nil;
         head:=nowy;
      end
   else
      if dana<head^.dana then
         wstaw(dana,head^.l)
      else
         wstaw(dana,head^.p);
end;

//******************************************************************************
// procedura usuwania elementu
procedure Usun_el(var head:wsk);
var
  pomoc,rodzic,usuwany,potomek: wsk; {X?rodzic, Y-usuwany, Z-dziecko}
  dana:integer;
begin
  writeln('Podaj, ktory element chcesz usunac');
  readln(dana);
  rodzic:=nil;
  usuwany:=head;
  while usuwany<>nil do
    begin
      if usuwany^.dana = dana then break
      else
        begin
          rodzic:=usuwany;
          if usuwany^.dana > dana then usuwany:=usuwany^.l
          else usuwany:=usuwany^.p;
        end;
    end;
  if usuwany<>nil then
    if (usuwany^.l= nil) or (usuwany^.p=nil) then
    begin
      if (usuwany^.l = nil) and (usuwany^.p = nil) then potomek:=nil
      else
        if (usuwany^.l =nil) then potomek:=usuwany^.p
        else
          potomek:=usuwany^.l;
      if rodzic=nil then head:=potomek
      else
        if usuwany=rodzic^.l then rodzic^.l:=potomek
        else
          rodzic^.p:=potomek;
      dispose(usuwany);
    end
    else
    begin
      potomek:=usuwany^.p;
      if potomek^.l=nil then usuwany^.p:= potomek^.p
      else
      begin
        repeat
          pomoc:=potomek;
          potomek:=potomek^.l;
        until potomek^.l=nil;
        pomoc^.l:=potomek^.p;
      end;
      usuwany^.dana:= potomek^.dana;
      dispose(potomek);
    end;
end;

//******************************************************************************
//procedura do usuwania calego drzewa
procedure usun_drzewo(var head:wsk);
var
  pomoc,pomoc1,pomoc2,pomoc3,pomoc4:wsk;

//begin
  //pomoc:=head;
  //if head=nil then writeln('Drzewo jest puste')
  //else
 // begin
  //while pomoc<>nil do
    //while (pomoc^.l<>nil) and (pomoc^.p<>nil)do
   // begin
    // readln;
       // if (pomoc^.p=nil) or (pomoc^.l=nil) then
        //  if (pomoc^.p=nil) and (pomoc^.l=nil) then pomoc1:=nil
         // else
            //  if (pomoc^.l=nil) then
             //   begin
              //   readln;
               //  write('*');
                //  pomoc1:=pomoc^.p;
                //  usun_drzewo(pomoc1);
               //end
               //else
            // begin
               // readln;
               // write('#');
              //  pomoc1:=pomoc^.l;
               // usun_drzewo(pomoc1);
              //end;
          //pomoc2:=pomoc1;
         // dispose(pomoc1);
          //pomoc:=pomoc2;
     //end;

  // end;
  begin

    if head<>nil then
      begin
      readln;
        write('* ');
        usun_drzewo(head^.l);
        pomoc1:=head^.l;
        pomoc2:=pomoc1;
        dispose(pomoc1);
        head^.l:=pomoc2;
        write('# ');
        usun_drzewo(head^.p);
        pomoc3:=head^.p;
        pomoc4:=pomoc3;
        dispose(pomoc3);
        head^.p:=pomoc4
      end;
      head:=nil;

end;

// procedura wyswietlajaca posortowana zawartosc drzewa
//procedure wyswietl(head:wsk);

//begin
   //if head<>nil then
      //begin
         //wyswietl(head^.l);
         //write(head^.dana,' ');
         //wyswietl(head^.p);
      //end;
//end;

//******************************************************************************
// program glowny
var
  head:wsk;
  znak:char;
  ilosc:integer;

begin
  head:=nil;
  repeat
    if head<>nil then
      begin
        writeln('Posortowane elementy znajdujace sie w drzewie');
        wyswietl(head);
      end;
    //else writeln('Drzewo jest puste');
    writeln;
    writeln;
    writeln;
    writeln('[1]  :utworz drzewo');
    writeln('[2]  :utworz drzewo z opisem sciezki');
    writeln('[3]  :dodaj element do drzewa');
    writeln('[4]  :wypisz drzewo');
    writeln('[5]  :usun elenent z drzewa');
    writeln('[6]  :usun drzewo');
    writeln('[7]  :zapis drzewa do pliku');
    writeln('[8]  :odczytanie drzewa z pliku');
    writeln('[9]  :wyjscie');
    writeln('Co wybierasz ?');
    readln(znak);

      case znak of
        '1' :utworz(head,ilosc);
        '2' :utworz_opis(head,ilosc);
        '3' :dodaj(head);
        '4' :wyswietl(head);
        '5' :usun_el(head);
        '6' :usun_drzewo(head);
        //'7' :zapis(head);
        //'8' :wczytaj(head);
      end;

    writeln;
    writeln;
  until znak ='9';

  dispose(head);
end.

Nigdy nie zaprzestaniemy badać i poznawać. A u kresu naszego poznawania dotrzemy tam, skąd rozpoczęliśmy I zrozumiemy to miejsce po raz pierwszy...